Jill na een tijdje weer eens op bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Jill na een tijdje weer eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 15:48

Voor Jill gaan we langzaam aan opzoek naar een grotere pony!

We zoeken nog even verder zodat we een paardje een forever home kunnen geven.

Sun is onder contract naar haar verzorgster gegaan en krijgt daar heel veel liefde. Ze mocht haar eigen stal behouden en maakt af en toe nog een buitenrit met Jill. Ook staat ze nog met haar eigen vriendjes buiten. Weinig verschil dus en nog altijd in mijn buurt.

Jill is zo snel gegroeid en de dagelijkse ritten waren niet geheel eerlijk naar Sun toe. Vanuit dat oogpunt hebben we hier dus voor gekozen.

Jill rijdt zo nu en dan op wat verschillende paarden zodat ze lekker kan gaan voelen, ontwikkelen en we ook een inschatting kunnen maken wat we gaan zoeken voor de toekomst.

Deze pony is 1.45 en rank,
We zien nu al dat dit groter kan.

Dekje is verschoven maar Jill is erop gestapt omdat het meisje waar die van is er niet meer op wilde omdat ze te onzeker werd. Volgende keer moeten we daar even op letten. Het is trouwens de 2e x dat ze er eventjes mee rijdt dus niet te streng voor mijn popje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook reed ze nog wel eens deze Bink,
1.80 is dus echt te groot hahaahaha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoektocht naar 1.55 a 1.60 is dus gestart!

En hij mag ook nog wel eens mee haha
Afbeelding

Afbeelding

gonniee

Re: Jill na een tijdje weer eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:25

Zo, die heeft de groeispurt ook gehad zeg! Echt van kind naar jongedame gegaan. Fijn dat ze op meerdere ponies/paarden kan onderzoeken wat ze precies zoekt. Leuke zoektocht, succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:32

zo dan! waar is dat kleine poppetje ineens gebleven :wow:

Succes met de zoektocht! Ben benieuwd waar jullie mee thuiskomen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:41

Eens met de bokkers hierboven :) ik wist niet eens dat het kon, zo snel groeien! Fijn dat je voor Sun iemand hebt en voor Jill succes met de zoektocht. Komt vast helemaal goed!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:47

Dat zag ik vorig jaar wel aankomen. Volgensmij maakte ik daar al eens een opmerking over, dat Sun al snel te klein zou zijn. Fijn dat je een oplossing gevonden hebt én jullie Sun niet helemaal kwijt zijn.
Leuke foto’s! Hmmmmm als ik dit zo zie zou ik voor een grote E gaan. Pas jij misschien ook zelf kwa gewicht en lengte op een grote E?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:53

Leuke foto's, geniet van de zoektocht naar het juiste paard!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 16:58

We hadden geluk gehad als ze niet doorgroeien, maar ze moest nog een spurt pakken helaas. We zijn toen natuurlijk ziekenhuis in en uit geweest om te peilen wat er kon gebeuren. 1 was dat ze nog even klein bleef en der spurt later zou krijgen en 2 was dat er vrij snel nog 1 zou komen.

Opzich ben ik 1.78 en 59 kilo dus kan op vrij veel qua gewicht alleen lengte is niet altijd mooi. Ik ben zelf nog teveel aan het twijfelen wat ik voor ons zou willen. Ergens dacht ik miss net 1.55 dat zij hem mag starten en ik er nog op kan, maar aan de andere kant vindt zij de wedstrijden helemaal niet boeiend en mag ze vanaf 12 een paard starten tussen de pony's dus zouden we voor een maatje groter (klein paard) kunnen kijken.

Voor nu kijken we rond maar weten we het nog niet echt. We hadden al veel wat kon komen, maar helaas zal ze daar ook uitgroeien en vervolgen we onze speurtocht

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:26

Met die mooie lange benen, mag het ook een wat ronder type zijn als je in de E maat of klein paard zoekt.
De combi met de bovenste leenpony is voor nu qua maat wel heel leuk.
Jullie hoeven niet samen een paard toch? Jij hebt je eigen rijdieren. Maar het is zeker altijd handig als je er even op kunt stappen om wat door te rijden of iets dergelijks.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:35

GabberGill schreef:
mag ze vanaf 12 een paard starten tussen de pony's dus zouden we voor een maatje groter (klein paard) kunnen kijken.

Ohjoh, is dat een nieuwe regel? Ik weet niet helemaal wat ik daarvan vind.

Ze rijdt lekker weg op die D, maar inderdaad zal dat niet lang meer duren. Ben benieuwd waar jullie op uitkomen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:19

Paard starten tussen de ponys ?

Zou inderdaad naar maatje 156 - 162 zoeken

Mijn dochter van 1m65 rijdt zowel haar D pony als mijn freiberger van 1m56. Dat laatste ziet er bij a mooier uit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:22

Iris82 schreef:
GabberGill schreef:
mag ze vanaf 12 een paard starten tussen de pony's dus zouden we voor een maatje groter (klein paard) kunnen kijken.

Ohjoh, is dat een nieuwe regel? Ik weet niet helemaal wat ik daarvan vind.

Ze rijdt lekker weg op die D, maar inderdaad zal dat niet lang meer duren. Ben benieuwd waar jullie op uitkomen.

Een paard tussen de pony's mag dan ook niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:24

Heel eerlijk? Ik vind haar nog niet eens zo gek staan op dat grote dier.
Het is teveel paard voor haar, dat is duidelijk. Maar een D of E pony zal ze ook snel uit zijn als ze zo doorgaat. Is een paard een optie?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:24

Getup schreef:
Paard starten tussen de ponys ?

Zou inderdaad naar maatje 156 - 162 zoeken

Mijn dochter van 1m65 rijdt zowel haar D pony als mijn freiberger van 1m56. Dat laatste ziet er bij a mooier uit

Nope. Dat mag niet; een paard tussen de pony’s.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:06

Nee inderdaad, met 11 mag ze met een paard tussen de paarden. Maar dan rijdt ze wel meteen tegen volwassenen, heel wat anders dan de pony's.

Fijn dat ze nu in ieder geval beter passende paarden kan rijden dan Sun :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:15

Jill <3
Staat haar super leuk, zowel de pony als die grote beer. :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 22:01

ikkedus schreef:
Met die mooie lange benen, mag het ook een wat ronder type zijn als je in de E maat of klein paard zoekt.
De combi met de bovenste leenpony is voor nu qua maat wel heel leuk.
Jullie hoeven niet samen een paard toch? Jij hebt je eigen rijdieren. Maar het is zeker altijd handig als je er even op kunt stappen om wat door te rijden of iets dergelijks.

Oma is al ouder en zal niet meer heel lang meegaan.

De zwarte staat volledig in lease wegens privé omstandigheden eigenaar. Zodra deze er weer bovenop is zal hij dus niet meer bij ons zijn.

De jonge vos is ook niet van mij maar om uit te brengen.

Dus dan blijft er niks meer over hahahahaha, ik wil er toch minder gaan houden en meer trainen voor andere.

Ik zou dus geen paard samen willen maar wel een paard wat ik ook an rijden met haar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 22:08

Ze voelt niet zoveel voor het starten hoor dus ik zie het haar nog niet doen hahaha. Ze houdt vooral van lol met knol en dat is prima.

1,55 a 1.60 was mijn idee een beetje maar 1.65 zou ook nog mogen.

Eerlijk verhaal

Ik weet het even helemaal niet dus wacht op een leuke match. Vaak komt het op ons pad en had het zo moeten zijn

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:23

Ze rijdt op haar jonge leeftijd al beter dan ik ooit gedaan heb! Het valt me op dat ze een onafhankelijke zit heeft, en een zachte hand.
Het zadel van de D pony is wel te groot voor haar vind ik. Zadel zal bij Jill en haar pony moeten passen. Is misschien een welsh cob iets, dan kan ze toch nog bij de pony’s blijven, met een leuke wat bredere en meestal wel vrij pittige d/e pony.
Maar zoals je al zegt, er zal wel iets op jullie pad komen! Ben benieuwd wat dat uiteindelijk wordt!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:36

Die zwarte lease jij dan toch? Ik dacht dat je in jouw topic schreef dat je hem over zou nemen? Dat vind ik zo’n gaaf paard!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 23:08

ikkedus schreef:
Die zwarte lease jij dan toch? Ik dacht dat je in jouw topic schreef dat je hem over zou nemen? Dat vind ik zo’n gaaf paard!

Ik heb de volledige zorg overgenomen. Eigenaar wilde verkopen wegens priveredenen. Ik vond het zonde omdat ze hem nooit meer terug kan kopen als ze eenmaal verkoopt en ze echt gek op hem is en aangezien ik er nog 1 zocht om uit te brengen doen we het nu zo.

Als ze hem uiteindelijk toch wilt verkopen dan sta ik er misschien voor open om hem te kopen, maar voor nu is hij er echt gewoon tijdelijk. Ik wil mezelf verankeren in het M2 zodat ik een klasse over kan slaan met nieuwe paarden. Dat is eigenlijk het doel met hem.

Het is een vreselijk leuk dier. Ik weet niet of je tiktok hebt of Fb maar zal de filmpjes delen.

Hij doet het namelijk steeds beter en als hij zo doorgaat dan mag hij volgende maand mee het L1 in.

Tiktok
https://vm.tiktok.com/ZNd1EhpMU/

Fb
https://www.facebook.com/share/v/18PeMes4ME/

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 23:11

Marigold schreef:
Ze rijdt op haar jonge leeftijd al beter dan ik ooit gedaan heb! Het valt me op dat ze een onafhankelijke zit heeft, en een zachte hand.
Het zadel van de D pony is wel te groot voor haar vind ik. Zadel zal bij Jill en haar pony moeten passen. Is misschien een welsh cob iets, dan kan ze toch nog bij de pony’s blijven, met een leuke wat bredere en meestal wel vrij pittige d/e pony.
Maar zoals je al zegt, er zal wel iets op jullie pad komen! Ben benieuwd wat dat uiteindelijk wordt!

Welsh cob zie ik weinig kalme tussen. Tenminste alles wat ik zie dat is heet en veel te lang waardoor ze lastig aan elkaar te rijden zijn voor een jong kind en vaak een zwanenhals erop zetten. Ik vind ze zelf zeker leuk, maar to much. Dat is wel een mening gebaseerd op de Cobs die ik ken hoor.

Ik heb voorlopig helemaal geen haast en er staat zat wat we kunnen pakken en meenemen, dus ik wacht echt op de juiste.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:36

Zo jammer dat jullie toch best een eind uit de buurt wonen.
Anders had ik via een vriendin een echt leuke ruin geweten voor een tijdje te rijden voor jill(veulen wat ik toen uit mijn haflinger had gefokt in 2017).
Eigenaresse heeft ook net een kleine. Dus een jaartje zal er niet veel mee gedaan worden.

Maar zo ver van huis zal ze hem niet laten gaan....

Hopelijk vinden jullie uiteindelijk iets passends

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:37

Cob is juist de bredere versie. Toch ?

Of neem een leuke freiberger, daar hebben wij ook zo veel plezier mee. Springen meestal ook leuk.

Maar goed, er zijn natuurlijk vele leuke rassen en kruisingen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 00:10

Opzich hebben we altijd paarden een plek kunnen bieden die dit nodig hadden en dat heeft nog mijn voorkeur. Ik vind alleen dat het nu echt Jill haar ding moet zijn. Ik kan er toch wel mee overweg, dus voor mij is het niet heel belangrijk wat er zou komen. Jill daarentegen moet nu echt een maatje voor het leven waar ze wat mee kan en echt de klik mee heeft

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 00:13

Wel heel lief dat jullie meedenken!

Dit wordt gewaardeerd en staat er ergens een paard waarvan jullie denken "mmmmmm die zou wel bij ze passen," deel hem gerust met me.

Minimaal 1.55 of een breder type,