Nou ik heb even wat mentale steun nodig.
Ik heb een paard die van zichzelf altijd best kijkerig is en spanning maakt, zowel omgang als met rijden. Hij wilt altijd alles in de gaten houden wat er om hem heen gebeurt. Dit belemmerd ons soms in het rijden. Als jij kijkerig wordt drukt hij zich er wat uit en zet zijn onderhals er op want heej daar loopt iemand in de verte. Ik vind dit soms erg moeilijk. Het is verder een harde werker en erg lief en braaf paard. En ik zou hem voor geen goud willen missen. Soms schrikt hij van zijn eigen schaduw..
 Heeft iemand nog tips? Ik probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden maar zijn concentratie is als een goudvis. Dit is overigens vaak echt in periodes. Zo heeft hij het een periode weinig tot niet en zo weer een periode van enorm kijkerig zijn. Het gaat een beetje op en af dus. Groetjes van ons
 Heeft iemand nog tips? Ik probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden maar zijn concentratie is als een goudvis. Dit is overigens vaak echt in periodes. Zo heeft hij het een periode weinig tot niet en zo weer een periode van enorm kijkerig zijn. Het gaat een beetje op en af dus. Groetjes van ons   

Geplaatst
               Geplaatst 

, en soms helpt het om ze wat schoudervoor te zetten om langs kijkerige plekken heen te rijden.
 , en soms helpt het om ze wat schoudervoor te zetten om langs kijkerige plekken heen te rijden.