Sinds 1.5 maand ben ik eigenaresse van een 6 jarige tuigmerrie. Toen we haar gingen proefrijden werd verteld dat ze wel eens kon staken als ze geen duidelijke hulpen kreeg of een onzekere ruiter erop zat. (stilstaan en of achteruit). Tijdens het proefrijden gebeurde dit niet en heb ik mega fijn weg kunnen rijden waarna we besloten hebben haar te kopen. (We wisten dus dat dit 'probleem' er was, maar niet in de mate waarin het zich nu voordoet.)
Nu heb ik haar iets meer als een maandje op stal staan en heb er denk ik 5x opgezeten. (Ze komt elke dag zo'n 8 uur buiten met 3 andere merries)
De eerste x ging redelijk goed! 3x stilgestaan uit draf en daarna was het eigenlijk over. Nu de rest van de keren kan ik misschien 3 passen draven en staat ze weer stil en wilt dan ook niet meer naar voor. Omtrekken (hoe lelijk het ook is), begeleiden met een zweepje tegen de buitenschouder of op haar kont/achterbeen of been geven werkt allemaal niet. Zonder zadel doet ze hetzelfde, ze wilt niet meer wegstappen.
We doen al wat grondwerk en longeren ook regelmatig. Daar is ze of gespannen of relaxed... net hoe de pey staat ongeveer

Iemand die mij een beetje vooruit kan helpen?
Klinisch positief gekeurd voor de sport, tandarts komt half feb, geef nu magnesium bij dagelijks.
Zit ook te kijken naar,
Cranio sacraal therapie
Soort van opnieuw beginnen met beleren? Dus aan de longeerlijn?
Osteopaat.
Ik heb zelf het idee dat t geen pijn in dr rug is. Ik kan en mag overal aanzitten, duwen, trekken en weet ik t wat.
Vind het enorm sneu om haar zo te zien en zou haar heel graag helpen