Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gijsenkim schreef:Ik vind het niet erg als ze hun eigen paard inrijden MITS er iemand met verstand van zaken bij is die de boel begeleid..........
Cowgirltjuh schreef:Nou ik ben ook een kind![]()
Met me 12 jaar, maar heb al zown 4 paarden ingereden,
hier heb ik nooit negatieve opmerkingen over gehad![]()
Rijd wel al 9 jaar, rijd Concours en Jumping dat wel,
heb 4 paarden dus denk dat dat in mijn geval anders ligt![]()
![]()
![]()
De paardjes die ik heb ingereden luisteren wel goed op de kuitdruk,
zijn goed te sturen hebben een goede basis en de eigenaren zijn tevreden dus dan lijkt het me niet dat ik ze verkeerd heb gereden![]()
Maar het is wel waar,
Veel kinderen die nog niet eens goed en fatsoendelijk de basis kennen, rijden pony's in, gevolg: een pony die niet aan het been is, niet luistert op de druk, de meeste zijn hierdoor gaan bokken en stuurloos ,
Vind het zelf ook niet zo geweldig

Tja, dit zagen we toen niet in en hebben hem ingereden met slechte begeleiding. We hadden wel les op een ponyclub, maar heb niet vaak ergens zo slecht les gehad (maar ook dat zie je pas achteraf). We hebben heel veel geluk gehad met zijn goede karakter, maar hebben heel veel verpest. Paard is wel gebleven, ik ben er uiteindelijk mee gestopt en mijn zusje rijd hem nog steeds. Maar toen we naar een andere stal gingen en eindelijk goed les kregen, zijn we (of mijn zusje iig) weer 2 jaar bezig geweest om de fouten die we er in het eerste jaar zelf ingereden hebben er weer uit te rijden (en hem wel een goede basis te geven).
).
Vond het wel stoer 
Cowgirltjuh schreef:Nou ik ben ook een kind![]()
Met me 12 jaar, maar heb al zown 4 paarden ingereden,
hier heb ik nooit negatieve opmerkingen over gehad![]()
Rijd wel al 9 jaar, rijd Concours en Jumping dat wel,
heb 4 paarden dus denk dat dat in mijn geval anders ligt![]()
![]()
![]()
De paardjes die ik heb ingereden luisteren wel goed op de kuitdruk,
zijn goed te sturen hebben een goede basis en de eigenaren zijn tevreden dus dan lijkt het me niet dat ik ze verkeerd heb gereden![]()
Maar het is wel waar,
Veel kinderen die nog niet eens goed en fatsoendelijk de basis kennen, rijden pony's in, gevolg: een pony die niet aan het been is, niet luistert op de druk, de meeste zijn hierdoor gaan bokken en stuurloos ,
Vind het zelf ook niet zo geweldig
Pipo schreef:Toen ik 11 was heb ik de eerste pony zadelmak gemaakt. Ik kan je vertellen dat dat absoluut niet op een verantwoorde manier is gedaan. Daar dacht ik destijds helemaal niet over na......ging gewoon zittenVond het wel stoer
Als je ouder word, en je ziet wat meer dan kom je erachter dat je destijds wel heel dom bezig bent geweest.