Heel leuke stal waar ze kleinschalig bezig zijn en elk kind zijn vaste pony heeft. Buiten het rijden leren ze ook alle verzorging zoals uitmesten, hooinetjes vullen, .. maar ook dingen zoals grondwerken, longeren, ....
Topplek dus! Maar 1 probleempje..
De kids leren nu lichtrijden.
Mijn metekindje valt hierbij erg fel naar voren (weinig balans).
Als de "juf" tips geeft is ze echter nogal snel ontmoedigd en wil ze niet meer verder want ze "kan het toch niet". (Iets met hoogbegaafd en laag zelfbeeld, maar hier zijn ze goed mee bezig).
Nu vroegen ze mij, als meter en paardengek of ik haar kon helpen. Omdat ze van mij makkelijker dingen aanneemt.
We zijn nu al een keertje met de BBP op stap geweest voor haar balans en hierop zit ze eigenlijk echt als een huis.
Nu wil ik graag binnenkort met zadel proberen, maar ik heb natuurlijk alleen een volwassenen zadel.
Zijn er tips, om bvb thuis te oefenen?
Ik dacht al een een soort squat op een krukje/fitness bal en dan dus focussen op recht blijven zitten en zacht landen .
Bokriempje voor extra steun aan zadel? Maar hierdoor word het voorover vallen mss versterkt?
Oefening als een paar passen recht blijven staan, paar passen doorzitten wou ik ook al meenemen en dan vanuit stilstand en stap opbouwen.
Maar mss zijn er nog meer tips?