ik heb een raar probleem.
Toen ik net begon met mijn bijrijdpaardje ging rijden( 2 maanden terug) deed ik de beugels op het 8ste gaatje van boven ( zegt jullie niets zonder foto maar even voor de duidelijkheid.
) Ik vond het toch wel te kort en ging naar gaatje 9 toe.
Dat zat inprincipe goed maar ik merk dat als ik wat langer aan het rijden ben ( buitenrit bijv. ) ik erge kramp krijg in mijn kuiten en knieen?
Dus afgelopen zondag tijdens een buitenrit mijn beugels naar gaatje 10 verplaatst. En eigenlijk had ik dan nog kramp. Als ik mijn voeten uit de beugels haalde en ze liet hangen was het gelijk weg.

Maar zit ik dan te kort? Want ik merk wel hoe langer ik ze maak hoe vaker ik mijn beugels verlies. ( ja heb wel les nodig
) Maar toch, ik rijd al 11 jaar ik kan normaal prima mijn voeten in de beugels houden, ik heb deze vorm van kramp ook nog nooit meegemaakt.
Het is een engels zadel, ik heb lang op een westernzadel gereden, daar zit je natuurlijk heel anders op, kan het daar door komen?
Ook heb ik na het rijden erg veel last van de omgeving bij mijn liezen, ik geloof dat dat je ruiterspier heet?
Het is een new forest en vrij slank gebouwd.Dus zit ook niet in de spagaat ofzo haha.

Vreemd verhaal, ik hoop dat iemand me het verlossende antwoord kan geven haha.

thanx alvast
Alleen hebik de kramp in mn kuiten en enkels. Ik rijd ook al meer als 10 jaar en heb er eigenlijk nooit last van gehad. Pas na een flinke buitenrit van een paar weken geleden: ik kon bijna niet meer op mn benen staan en mn enkels kon ik bijna niet meer recht krijgen. Ik ben in tussentijd met kortere beugels gaan rijden, misschien dat dat het bij jou ook is? Ik rij nu ook vaak zonder beugels, maar zodra ik ze in doe, zit ik gewoon niet lekker meer...