Misschien weten jullie goede tips, ik zal de situatie even uitleggen.
Hij draait met opstappen. Eerste keer sinds ik hem had bleef hij staan, kort daarna is hij gaan draaien.
Het is geen gemakkelijk paard, maar hoe leer ik hem dit af, of beter gezegd; hoe leer ik het hem aan?
Alle ongemakken zijn uitgesloten, hij heeft een goed passend zadel, geen rug klachten etc.
Toen hij een nog niet passend zadel had (eerste paar keer rijden, leek goed te liggen maar was te krap), snap ik dat hij is gaan draaien... Maar nu draait hij nog steeds.
Wat heb ik al gedaan?

- Negeren, blijven meelopen en na 10-15 min kan ik opstappen (heel vervelend)
- Tegen het hek aan parkeren dat hij geen kant meer op kan (hij is een slungel en loopt dan gewoon m'n krukje omver)
- Hem vooruit laten bewegen, net zolang dat hij wel stil blijft staan.
- Buitenteugel strak zodat hij niet van je weg kan draaien werkt niet, hij draait gerust door je kruk heen.
Dit ben ik bezig met heeeel erg belonen als hij wel stil staat (met stem en voer), en negeren als hij loopt. Echter dit duurt ook een lange tijd voordat hij wel blijft staan.
Maar goed, we zijn al maanden verder en hij doet het nog

Welke tips hebben jullie nog? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee kan houden? Nog goede trucjes?
Anders blijf ik volhouden, maar ik had gehoopt al wat verbetering te kunnen zien