Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kuggur schreef:Beetje weinig informatie.
Hoe oud is het paard?
Is ze net ingereden, en heeft ze dus nooit goed onder de man gedraafd, of is dit nieuw gedrag?
Ze is "niet tegen te houden" zeg je , hoe probeer je dat dan? Betekent dat dat je geen controle hebt over haar snelheid? Je lijkt te zeggen dat ze maar 2 versnellingen heeft, stap en galop. Kun je haar dan óók niet buigen? Etc.
Kuggur schreef:Dus ze is een jaar geleden pas op 11 jarige leeftijd ingereden?
En je hebt al normaal op haar kunnen draven, tot ze recent besloot van stap zsm in galop te schakelen?
Hoe probeer je haar tegen te houden? Ga je aan beide teugels hangen? One rein stop (zal het paard vermoedelijk niet kennen.) Gezien je zegt dat ze moeilijk buigt zal op een volte brengen ook wel niet lukken.
Mila2000 schreef:Kuggur schreef:Dus ze is een jaar geleden pas op 11 jarige leeftijd ingereden?
En je hebt al normaal op haar kunnen draven, tot ze recent besloot van stap zsm in galop te schakelen?
Hoe probeer je haar tegen te houden? Ga je aan beide teugels hangen? One rein stop (zal het paard vermoedelijk niet kennen.) Gezien je zegt dat ze moeilijk buigt zal op een volte brengen ook wel niet lukken.
Nee ik ga niet hangen probeer eigenlijk kneepje en los maar dat werkt ook niet en als ze gaat rennen dan is ze eigenlijk ook onbestuurbaar dus volte gaat dan ook niet..
Lara_Silver schreef:Mijn pony begon dit gedrag te vertonen onder mijn springzadel. Direct vanuit stap aanspringen in galop en bij correctie naar draf boos zijn. Onder het dressuurzadel niks aan de hand. De zadelmaker is toen geweest om het springzadel aan te passen en indien nodig om te ruilen. Gelukkig heeft hij het kunnen aanpassen, vervolgens nog een beurt bij de osteopate en het probleem was weg.