Ik weet niet zeker of mijn topic goed staat maar ik heb zo’n weekje geleden een zitles gehad op een mechanisch Joker paard... hierbij wilde ik graag delen dat het zo’n enorm verschil kan maken na een les dat ik dat echt niemand wil onthouden!
Zelf heb (had☺️) ik “last” van een enorme geknepen zit en kukel enorm voorover waardoor ik mijn hakken en onderbeen enorm ging optrekken om toch enigszins in het zadel te kunnen blijven.. geen fijn beeld en al helemaal niet lekker voor mijn lieve paardenvriendin..
Ik volgde al een tijdje les bij Jet Menkveld (jetm hier op bokt) en zij nodigde me uit om eens een ritje op Joker te maken. Wat een rare gewaarwording was dat in het begin zeg! mijn onbalans werd door deze brave- doch kritische Joker niet geaccepteerd en de eerste 5 minuten had ik echt moeite om in het zadel te blijven
Maar al doende leert men en algauw zat ik recht en volledig in balans, het lichtrijden en het doorzitten waren ook even oefenen maar gingen al snel een stuk beter, ook hierbij kon ik mijn benen lang houden na een poosje.. wauw! Aan het einde van de les vroeg Jet me om nog eens in “mijn eigen oude houding” te gaan zitten, en ik kreeg het amper nog voor elkaar! Zo bizar

Uiteraard niet lang daarna de proef op de som genomen en op mijn eigen paard gaan zitten, ja zitten kan ik het nu wel noemen! Wat een enorm verschil weer zeg!
Dus als er meer mensen tegen uitdagingen aanlopen met het goed in het zadel zitten zou ik dit zeker eens aanraden... Verder ben ik ook benieuwd of er meer ruiters zijn die ervaring hebben met Joker en hoe dat is bevallen? Ik heb mijn 2e les in ieder geval al gepland bij Jet...