Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iriscope schreef:Ik ben bang dat mn dokter een mechanisch paard nog steeds als paard ziet, en dat ik hier hoogstens een hobbelpaard kan vinden, anders zou ik dat eerste idee graag doen!
Grondwerk hoort er uiteraard ook bij, ik zoek alleen wat minder voor de hand liggende dingen, die je dus kan doen zonder paard, waarbij je jezelf mentaal of fysiek verbetert. Zoals bijvoorbeeld een abonnement op Pferdia.de waar je je suf kunt kijken aan filmpjes over de rijkunst.
Iriscope schreef:Ik ben bang dat mn dokter een mechanisch paard nog steeds als paard ziet, en dat ik hier hoogstens een hobbelpaard kan vinden, anders zou ik dat eerste idee graag doen!
Grondwerk hoort er uiteraard ook bij, ik zoek alleen wat minder voor de hand liggende dingen, die je dus kan doen zonder paard, waarbij je jezelf mentaal of fysiek verbetert. Zoals bijvoorbeeld een abonnement op Pferdia.de waar je je suf kunt kijken aan filmpjes over de rijkunst.
Niffum schreef:Goh leuk topic. Ik heb mezelf dit een tijd geleden ook afgevraagd. Of meer; hoe een betere onafhankelijkere zit te krijgen van mijn paard. En daarin vroeg ik mezelf ook af of dit mogelijk is te trainen buiten het paard om. Ik heb er echter nog geen antwoord op, dus ik volg dit even. Wel merk ik dat hoe soepeler/leniger ik zelf ben, hoe beter het te paard gaat. Dus yoga heb ik o.a. ook opgepakt.
Hannanas schreef:Leuke tips zie ik voorbij komen.
Maar sterker worden hoeft niet. Ieder mens dat rechtop kan zitten en lopen is in principe sterk genoeg. Leniger telt wel. Oa illiopsoas en pririformis, oa de binnenbeenspieren etc. Dus stretchen is altijd een goede.