Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Ik vind na een paar dagen al gaan rijden ook best snel. Ze moeten wennen, aan nieuwe omgeving maar ook een nieuw baasje. Ik wil niet meteen zeggen dat het daar aan ligt maar kijk het aan en wil niet te snel. Paard is nog jong alle tijd.
Maartje9 schreef:Marije_1997 schreef:Ik vind na een paar dagen al gaan rijden ook best snel. Ze moeten wennen, aan nieuwe omgeving maar ook een nieuw baasje. Ik wil niet meteen zeggen dat het daar aan ligt maar kijk het aan en wil niet te snel. Paard is nog jong alle tijd.
Op zo'n reactie wachtte ik al.Daar heeft iedereen natuurlijk zijn eigen visie op. Ik ben van mening dat juist een jong paard, ook al is ze aan het wennen, mee moet leren draaien met het ritme van een dag, en dus ook rijden. Zeker omdat het hooguit 20 minuten is dat ik er op gezeten heb. Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten, maar zoals ik al zei vermoed ik niet dat het daar aan ligt.
Marije_1997 schreef:Maartje9 schreef:
Op zo'n reactie wachtte ik al.Daar heeft iedereen natuurlijk zijn eigen visie op. Ik ben van mening dat juist een jong paard, ook al is ze aan het wennen, mee moet leren draaien met het ritme van een dag, en dus ook rijden. Zeker omdat het hooguit 20 minuten is dat ik er op gezeten heb. Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten, maar zoals ik al zei vermoed ik niet dat het daar aan ligt.
Nee maar zoals ik al zei ik weet niet of het daar aan ligt. Kijk het aan en doe rustig aan. Als je zeker weet dat ze op een watertrens liep, dan zou ik het wel even aankijken. Nieuwe dingen zijn wennen, en paarden zijn enorme autisten. Nieuw zadel, nieuw hoofdstel nieuwe omgeving. Kost veel tijd om zoiets te verwerken.
Maartje9 schreef:Marije_1997 schreef:Ik vind na een paar dagen al gaan rijden ook best snel. Ze moeten wennen, aan nieuwe omgeving maar ook een nieuw baasje. Ik wil niet meteen zeggen dat het daar aan ligt maar kijk het aan en wil niet te snel. Paard is nog jong alle tijd.
k_m schreef:En dan kunnen ze ook stoom af blazen. Polie kende alleen Frankrijk, en toen we haar heel goed hadden losgestapt (rit van 18 uur achter haar kiezen waarna paar uur slapen) gingen we ipv naar huis een rondje erbij doen, want ik voelde gewoon dat ze zo graag even wilde galopperen en flink draven. Het deed haar echt goed in haar hoofd, en ze had gelijk zoiets, alles is anders maar hier is het toch ook wel leuk (behalve de paraplu's waar ze nog steeds ontzettend bang van isRijden is vaak net iets wat ze wel kennen en wat snel terug een routine kan worden.
Zinzi_jewel schreef:Persoonlijk zou ik dus even de oude eigenaar vragen waarom het Rambo hoofdstel en welk bit zij gebruikte.
En je paard simpel werk geven .
Van voor durven loslaten dan heeft ze geen reden tot stug doen
En goed op zit en benen rijden .
Actief stappen is ook werk he .
Laten wennen ed vindt ik een apart ding .
1e dag idd hooguit een 2e dag
En dan rustig aan , aan de gang .
Simpel werk bieden