Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yenni schreef:Jij verwoord het beter dan mij maar dat is precies de manier van hoe ik wil rijden. Alleen mijn pony is al wakker voor het been maar hoe laat ik de motor dan werken?
Yenni schreef:Dank jullie wel voor de fijne begeleidingde tips. Pony schiet inderdaad weg van mijn been.. Vroeger was hij lui aan het been.. Ik ga er mee aan de slag
Kirrietje schreef:Vind het toch altijd weer frapant dat heel bokt altijd meteen zegt zoek een andere instructie![]()
Wij zijn er niet bij wanneer TS les krijgt en weten dus niet hoe er les gegeven word. Op een paar zinnen oordelen vind ik dat not done.
Ik zou met het probleem naar je instructie gaan, misschien kan ze het meer toelichten en breder uitleggen dan een paar zinnen.
En ook als jij over dingen anders denkt kan je dit aangeven bij je instructie toch? Wellicht hebben jullie een miscommunicatie?
Mocht het dan niet werken tussen jullie en er geen klik zijn kan je altijd nog opzoek naar een andere instructie , maar ik zou het eerst gewoon met je huidige instructie bespreken ipv meteen een nieuwe zoeken.
_Penotti schreef:Kirrietje schreef:Vind het toch altijd weer frapant dat heel bokt altijd meteen zegt zoek een andere instructie![]()
Wij zijn er niet bij wanneer TS les krijgt en weten dus niet hoe er les gegeven word. Op een paar zinnen oordelen vind ik dat not done.
Ik zou met het probleem naar je instructie gaan, misschien kan ze het meer toelichten en breder uitleggen dan een paar zinnen.
En ook als jij over dingen anders denkt kan je dit aangeven bij je instructie toch? Wellicht hebben jullie een miscommunicatie?
Mocht het dan niet werken tussen jullie en er geen klik zijn kan je altijd nog opzoek naar een andere instructie , maar ik zou het eerst gewoon met je huidige instructie bespreken ipv meteen een nieuwe zoeken.
Kracht, ja als je paard met vol galop een kruising afrent. Als dat al iets helpt, maar oke.
Voor de rest helemaal nooit!
Dus je hoeft op geen enkele manier de instructie te kennen, haar methode te weten. Geen bredere uitleg te geven.
Met kracht rijden is fout.
Met kracht krijg je een paard nooit nageeflijk, nooit.
In een valse knik krijg je hem, in de krul, hoe je het ook maar noemen wilt, maar nooit nageeflijk.
_Penotti schreef:Op moment dat druk als kracht voelt is het toch al niet meer goed?
Als ik dat gevoel krijg, misscommunicatie of niet, was het 1 les en nooit meer.
Yenni schreef:Mijn instructrice bedoeld en zegt druk zetten. Alleen tijdens het rijden merk ik dat ik geen kracht meer heb in mijn armen. Pony loopt lang en laag wel makkelijk trouwens maar als ik hem oppak zet hij zijn rug vast lijkt het wel