Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Je kunt het ook thuis oefenen. Ik heb een tijd niet kunnen rijden maar ik bleef wel regelmatig oefeningen doen zoals met 3 treden tegelijk de trap op of mijn been zijwaarts op het aanrecht leggen om te stretchen, oefeningen op de bal etc.
Pianiste schreef:Ik ben 48 en na 30 jaar pas weer begonnen met paardrijden.
En ik heb een probleem
Ik heb grote moeite om mijn rechter been bij Het opstijgen over mijn paard te krijgen.
Citaat:Dat gaat zo verrekte moeilijk en afstijgen gaat ook niet echt soepel regelmatig al op dr grond gelegen met afstijgen
Rakkie123 schreef:Ik zou wat rek en strek oefeningen gaan doen iedere dag om soepel te blijven.
Moet ik ook met mijn 52 jaar, iedere dag, anders wordt mijn onderrug te stijf.
Alle spiergroepen doen, romp, armen, benen, rekken strekken en ontspannen bingelen met de ledematen.
Niet te ver oprekken, we hoeven geen spagaat meer te doen maar wel soepel houden.
Pianiste schreef:Rakkie123 schreef:Ik zou wat rek en strek oefeningen gaan doen iedere dag om soepel te blijven.
Alle spiergroepen doen, romp, armen, benen, rekken strekken en ontspannen bingelen met de ledematen.
Niet te ver oprekken, we hoeven geen spagaat meer te doen maar wel soepel houden.
Ja dat is wel een goed idee !
Gisteren met afstijgen bleef mijn linker voet in de beugel hangen en daar lag ik weer op de grond en nu zo'n pijn in mijn stuitje
Ben nu wel zo gefrustreerd dat ik denk mss moet ik er maar mee stoppen
Pianiste schreef:Rakkie123 schreef:Ik zou wat rek en strek oefeningen gaan doen iedere dag om soepel te blijven.
Ja dat is wel een goed idee !
Gisteren met afstijgen bleef mijn linker voet in de beugel hangen en daar lag ik weer op de grond en nu zo'n pijn in mijn stuitje
Ben nu wel zo gefrustreerd dat ik denk mss moet ik er maar mee stoppen
midgie schreef:Gewoon via een opstap opstappen, is altijd beter voor het paard , schaam je vooral niet dat het via een opstap moet, de mensen die vanaf de grond op stappen zouden zich moeten schamen.
Zelf kan ik ook niet vanaf de grond opstappen ivm mijn knieën, maar toen ik het nog wel kon was het ook altijd met opstap.