Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Terug even oefenen op een braaf paard? Heb je het fysiek moeilijk met iets of het is echt het 'idee' om iets te raken? Beugels een gaatje korter en dan met 1 voet in de beugel blijven staan bij de eerste zwaai kan ook helpen (mijn zadelpasser vermoordt me hierom wel ivm kromtrekken zadel). En anders been langs voor erover zwaaien en dan zo afglijden of draaien? Hadden wij vroeger als gymnastiekoefening, maar zorg dan wel voor een rustig paard.
Rex_Rolfo schreef:Pilatus
xChanelx schreef:Beide voeten uit de beugels, voorover leunen en je rechterbeen over het paard zwaaien. Door het voorover buigen maak je al ruimte voor je been. Hoe vloeiender je dat doet, hoe minder groot de kans dat je je paard raakt. Dus niet met haperingen, maar 1,2,3 naar voren & zwaaien.
xsiroccox schreef:Het lijkt mij ook dat het been over de nek zwaaien een grotere zwaai is dan achterlangs, dus niet perse minder moeilijk/eng ?
Hof_Arcadia schreef:Ik herken het. Verleden jaar heb ik een frozen schoulder gehad. Nooit is afstijgen een probleem geweest, dacht er zelfs niet over na. Toen mijn schouder nog niet helemaal over was ben ik weer gaan rijden, dat ging goed maar het afstijgen was voor mijn schouder een slecht idee. Nu zit ik soms minuten op mijn paard na te denken hoe ik eraf moet. Zelfs met een braaf paard.
Movement schreef:Poekkie schreef:Terug even oefenen op een braaf paard? Heb je het fysiek moeilijk met iets of het is echt het 'idee' om iets te raken? Beugels een gaatje korter en dan met 1 voet in de beugel blijven staan bij de eerste zwaai kan ook helpen (mijn zadelpasser vermoordt me hierom wel ivm kromtrekken zadel). En anders been langs voor erover zwaaien en dan zo afglijden of draaien? Hadden wij vroeger als gymnastiekoefening, maar zorg dan wel voor een rustig paard.