Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Zelf verkies ik in mijn geval toch bit boven Bitloos, waarom? Omdat m'n paard anders sowieso met me aan de haal gaat
Marije_1997 schreef:en hij druk op de neus zeer onprettig vind
Marije_1997 schreef:Als je constant trekt (is anders als contact hebben) is het niet zo vriendelijk.
C_arola schreef:Ik verplaats dit topic naar Rijtechnisch - discussies.
Avalanche81 schreef:Marije_1997 schreef:Zelf verkies ik in mijn geval toch bit boven Bitloos, waarom? Omdat m'n paard anders sowieso met me aan de haal gaat
Dit is een rijtechnisch probleem, en los je niet op met een bit.
Maartje1990 schreef:Bit heeft een negatieve invloed op de ademhaling van het paard.
Marije_1997 schreef:Hier wil ik wel even op in gaan. Want in mijn geval is dit geen rijtechnisch probleem. Mijn paard is gewoon verkeerd behandeld, en hoogstwaarschijnlijk ook verkeerd ingereden. Hij kent praktisch niets, haat druk op de neus. Zwepen zijn uit den boze. Het is niet dat hij keihard gaat rennen, maar hij vliegt ineens de bocht om als dat in zn kop komt. Maakt dan niet uit hoeveel buitenbeen of binnen been ik er aan heb. Dan kies ik toch liever een bitje, waar hij steun aan heeft en waar hij fatsoenlijk mee te rijden is.
lichtheid schreef:Je moet niet alles voor zoete koek aannemen wat geschreven staat.
Een goed passend bit in met tedere onafhankelijk ruiterhand, die het paard niet in de krul trekt maar gewoon ontspannen en rustig de mond volgt geeft geen enkel probleem.
Maartje1990 schreef:lichtheid schreef:Je moet niet alles voor zoete koek aannemen wat geschreven staat.
Een goed passend bit in met tedere onafhankelijk ruiterhand, die het paard niet in de krul trekt maar gewoon ontspannen en rustig de mond volgt geeft geen enkel probleem.
Als dat op mij een reactie is. Als iemand wel weet wat wel en niet correcte info is, dan is het de ts van dat topic wel.
Verder, waarom zou je er voor kiezen om een bit (oftewel in de meeste gevsllen een ijzeren staaf) in de mond van je paard te doen als het zonder ook kan?
Dat is eigenlijk mijn visie. Ik ben niet anti-bit maar waarom zou ik iets gebruiken (dat geen verbetering is) als het ook zonder kan?
Maartje1990 schreef:lichtheid schreef:Je moet niet alles voor zoete koek aannemen wat geschreven staat.
Als dat op mij een reactie is. Als iemand wel weet wat wel en niet correcte info is, dan is het de ts van dat topic wel.
Verder, waarom zou je er voor kiezen om een bit (oftewel in de meeste gevsllen een ijzeren staaf) in de mond van je paard te doen als het zonder ook kan?
Dat is eigenlijk mijn visie. Ik ben niet anti-bit maar waarom zou ik iets gebruiken (dat geen verbetering is) als het ook zonder kan?
Maartje1990 schreef:
Peetstap schreef:C_arola schreef:Ik verplaats dit topic naar Rijtechnisch - discussies.
Denk dat je ts beter kunt verwijzen naar de eindeloze reeks topics die hierover gaan
search.php?keywords=Bitloos
Ben je wel paar weekjes zoet met inlezen en kennis vergaren.
Dreamer_16 schreef:Heel erg bedankt Voor jullie informatie heb ik weer iets meer geleerd ! Ik moet wel zeggen ik heb mijn koudbloed zonder zadel en zonder bit de basis geleerd ik ga nu verder inrijden maar dat ging echt prima bij hem braaf was ie ook. Vind het wel echt leuk om dit allemaal te lezen !!
Alsnog heel erg bedankt voor tot nu jullie berichtjes hopelijk komen er miss meer![]()