Ik loop tegen een probleem aan, sinds september heb ik een nieuw bijrijdpaard die ik rij voor een kennis van mn moeder. De 1e x dat ik haar reed was ze hardstikke braaf (wel voorgereden), de 2e x kwam ze ineens heel erg omhoog. Toen was ze niet voorgereden. Nu rijd ik haar zelf, eerst kort aan de longe en daarna erop (wel altijd met een vriendin ofzo aan de kant). Maar bijna elke x als ik rijd stopt ze, wilt ze achteruit gaan lopen en komt ze omhoog, niet heel hoog, denk 40/50cm. En een tijdje terug toen ging het hardstikke goed toen ik reed, en opeens ging ze bokken, steigeren en dat zegmaar achter elkaar door. Toen verloor ik mijn beugels en ben ik er uiteindelijk afgevallen. Ben daarna wel gewoon weer opgestapt en gewoon weer gereden enzo na de val. Laatst deed ze weer het zelfde maar zat ik het wel uit. Tegen deze problemen loop ik aan tijdens het rijden, alleen de ene dag is ze braaf en de andere dag totaal niet. Heel onvoorspelbaar. Osteopaat, zadelmaker, veearts etc zijn al geweest. Heeft iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen? Graag tips