Ik loop hier al een tijd tegenaan, en zou wel wat advies kunnen gebruiken!
Ik heb mijn paard als 9 jarige uit spanje gekocht (van een nederlandse handelaar). Hij had toen helemaal geen vertrouwen in mensen, bij het opstappen zakte hij door zijn achterhand heen bijvoorbeeld. Dit is na verloop van tijd veel beter gegaan. Ik heb de eerste 2 jaar bijna alleen maar buiten gereden. Dit omdat ik geen goede bak tot mijn beschikking had. Ik heb wel eens in de bak gereden en ook les gehad, en dit ging dan op zich wel prima, maar we zijn nooit echt aan het werk gegaan.
Nu sta ik sinds een ruim half jaar op een stal waar wel wel 2 goede bakken hebben, en ben ik hem dus wat meer aan het rijden. Echter gaat dit veel minder goed dan gehoopt..
Tijdens het rijden is hij erg heet, dit is mede zijn temperament, en mede omdat hij het moeilijk vindt wordt hij loperig. Hij is erg scheef en wordt dan ook onrustig wanneer hem iets gevraagd wordt wat moeilijk is. Dit resulteert in nog meer onder mij uitlopen en nog heter worden.
Omdat hij zo scheef is is op de volte zetten geen optie, hier wordt hij nog moeilijker en zal dan ook niet op de volte blijven.
Hij is met rijden verder wel braaf, zal wel eens een andere kant op gaan maar bokt/steigert niet.
Uiteraard les ik, alleen met mijn huidige instructrice werkt het niet zo goed, en kan nog niet echt iemand vinden die wel bij ons past..
Mijn vraag dus, iemand ervaring met zo`n situatie, en kan mij advies geven over hoe ik hem beter kan begeleiden tijdens het rijden.
Oh en aan de longe (ofja, zonder lijn

Hij is regelmatig nagekeken, zadel is goed etc.
Super bedankt alvast!