Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aleeneh schreef:Wanneer je de sporen niet gebruikt om je paard voorwaarts mee te drijven, maar ik begrijp dat dat daar wel de bedoeling zou gaan zijn?
c_alsemgeest schreef:Wijken en figuren niet op zichzelf, maar even een klein kieteltje wanneer je wil dat het binnen-achterbeen iets meer onder treedt, ipv een hele hulp, kan het wel behulpzaam zijn, en dat heb je soms ook nodig in figuren.
Dus wanneer je zelf heel goed kan bepalen wanneer je je spoor gebruikt en wanneer je been/kuit.
Je moet dus redelijk onafhankelijk kunnen zitten en goed je benen kunnen gebruiken, zodat je ook alleen een 'prikje' geeft wanneer het nodig is ipv wanneer je normaal drijft.
StillAngel schreef:c_alsemgeest schreef:Wijken en figuren niet op zichzelf, maar even een klein kieteltje wanneer je wil dat het binnen-achterbeen iets meer onder treedt, ipv een hele hulp, kan het wel behulpzaam zijn, en dat heb je soms ook nodig in figuren.
Dus wanneer je zelf heel goed kan bepalen wanneer je je spoor gebruikt en wanneer je been/kuit.
Je moet dus redelijk onafhankelijk kunnen zitten en goed je benen kunnen gebruiken, zodat je ook alleen een 'prikje' geeft wanneer het nodig is ipv wanneer je normaal drijft.
Dat klinkt beter dan ik vaak zie bij dressuurwedstrijden (ook op hoog niveau..) bv met het verruimen blijven ze maar aansporen. Is dat dan ook de bedoeling? Aangezien je het zo vaak ziet.
SstterreeX schreef:@lara_silver, hoe bedoel je dat precies? Eigenaar en instructrice zijn van mening dat het echt wel kan. Ik heb een onafhankelijke en rustige zit volgens hun.
Ik twijfel alleen enorm aan me zelf, en het ging niet in het specifiek om me eigen. Maar wanneer iemand er in jullie ogen klaar voor is
Lara_Silver schreef:Het feit dat je op bokt komt vragen wanneer je sporen kan gaat gebruiken zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.
Janneke2 schreef:TS heeft hier vraagtekens bij - terecht.
(Al vind ik 'de eigenaar wil kleine hulpen' ook terecht...!)
Aleeneh schreef:Janneke2 schreef:TS heeft hier vraagtekens bij - terecht.
(Al vind ik 'de eigenaar wil kleine hulpen' ook terecht...!)
Maar dat vind ik raar, kleine hulpen willen en dan wel sporen aandoen, waarmee een kleine hulp dus harder aankomt bij het paard, en een grote zelfs nog groter. Vind jij dat niet ook juist krom? Of lees ik jouw zin anders dan jij hem bedoelt?