Sinds 2 weken nu heb ik een E-Pony aangeschaft. Een Connemara van bijna 10 jaar genaamd Midnight. Toen ik voor het eerst op hem ging rijden was hij erg druk, maar dat kwam vooral omdat hij nog niet in de (binnen) bak was geweest. Daarna reed ik nog 2 keer en ging het goed, maar de 4e keer wilde ik ook een galopje proberen. (Dit had ik nog niet gedaan, alleen op zijn vorige stal.) Echter toen ik aan wilde galoperen ging hij stilstaan in het midden, om vervolgens rondjes te gaan draaien. Toen ik een tik gaf van het zweepje bokte hij en gooide hij me er vanaf. Ik snap niet waarom hij dit doet want galoperen bij zijn vorige stal was geen probleem. Er is niks veranderd qua zadel en hoofdstel. Wel heeft hij ander voer, maar ik ga er niet vanuit dat dit de reden is aangezien hij wel gewoon stapt en draaft (?). Is hij aan het uitproberen of denken jullie misschien dat het iets anders kan zijn?

Ook bij het longeren vertoont hij eigenwijs gedrag. De linkerhand is zijn goede kant, en dat doet hij allemaal prima. Stap, draf en galop gaat goed. Maar de rechterhand...
Ik longeer met een longeerhulp, en hoofdstel om, voor meer controle. Elke keer wanneer ik hem wil laten aandraven gaat dat 1 of 2 rondjes goed, en vervolgens als hij bij de hoek is (ik longeer in een bak) trekt hij enorm hard en galopeert hij vervolgens naar de uitgang of naar de andere kant van de bak..
Heeft iemand misschien tips, oplossingen? Of doe ik misschien wat verkeerd?
Groetjes Senna