Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrittS schreef:Mijn jonge paard snapte dit ook niet, ging ook stilstaan en kwam dan liever iets omhoog dan dat hij naar voren ging. Ik heb mijn vader een paar keer gevraagd hem een rondje te begeleiden aan de hand terwijl ik gewoon de normale hulpen gaf, daarna eigenlijk nooit meer problemen mee gehad.
Nicje87 schreef:Misschien tijdens het instappen overgangen naar halthouden en weer wegstappen proberen tot het goed bevestigd is. Daarna een rondje draven en weer overgangen naar stap halthouden doen tot het goed bevestigd is. Daarna 2 rondjes draven etc.
Hoe maak jij je overgang naar stap vanuit draf? Kan het zijn dat je te scherp inwerkt met de hand voor dit paard? Heb je al geprobeerd om alleem enkel zwaar te gaan zitten, met evt een zachte hooo en licht begrenzen van voren? Bereid je je overgangen ook goed voor? Of doe je ze te abrupt?
MarjanB schreef:luvU schreef:je bedoelt dus in plaats van alleen in draf losrijden gelijk beginnen met de overgangen draf-stap-draf en de stappauzes daar tussen steeds wat langer uitbouwen ?
Ja gewoon ff losstappen en dan aandraven en weer stappen en dan t uitbouwen naar steeds wat langer draven
mxrthe schreef:Misschien helpt het om vanuit draf juist korte overgangen naar de stap te maken? Dus een paar passen stap en gelijk weer weg waardoor je hem actief houdt en zelf ook voorwaarts blijft denken. Hierbij moet hij natuurlijk niet gespannen raken, dus wel de rust behouden en dan kan je uiteindelijk het aantal passen stap ertussen steeds uitbreiden.