Het seizoen 2018 is weer voorbij gevlogen. het was weer een geweldige periode. De hete zomer maakte het niet makkelijk, maar de omstandigheden waren voor iedereen moeilijk.
Het grootste deel van het seizoen had ik Vavida BL mee. Zij is een vijf-jarige merrie van Royal Dance x Olympic Ramiro. Wij zijn over gegaan naar niveau 1, ongeveer vergelijkbaar met niveau L.
Wij trainen gemiddeld 3 keer in de week, midden in het seizoen heeft ze ongeveer 2 weken pauze gehad. Dat doe ik elk jaar, ideaal!
Na een lange pauze ten gevolge van een kwetsure, is ook Durena weer op wedstrijd mogen gaan. Zij is een heel ander paar mouwen, moeilijk in omgang, moeilijk in de aanleuning en moeilijk onder controle te houden.
Zij is Landtinus x Donnerhall en al 8jaar oud.
Dit is het olijke duo

Begin van het seizoen met Viva, veel stress

Eerste grote wedstrijd was de Beker van Limburg. Vier proeven op twee dagen, intensief voor een jong paard. Maar toch weer super gedaan van viva. Op 0,07% van de eerste, een prachtige 2e plaats.

In Augustus volgde Durena. Twee wedstrijden, 4 proeven, telkens in de prijzen! Er is weer een beetje hoop voor deze overdrive-madam.

Helemaal geen concurrentie! Altijd sfeer, dus gezellig tetteren tijdens het inrijden

Daarna weer aan de beurt van Viva, de finale van de Eurocup. Tegen Nederlanders en Duitsers, spannend. Viva liep weer top, de Duitse jury zette ons zelfs op 1e!
Uiteindelijk werden wij nipt 2e

En onze proef op film
Op naar het volgend kampioenschap, het Vlaams kampioenschap. Twee proeven rijden met helse rugpijn, maar Viva heeft weer geholpen. Wij hebben ons steentje bijgedragen aan....
DE KAMPIOENSTITEL

Dan volgde de interclub. Onze club “dagen van het paard” uit Leopoldsburg maakte ook dit jaar weer kans. Iedereen deed hard zijn best en de prijzen zijn er altijd geweldig. De club werd 3e en wij gingen allemaal naar huis met een kruiwagen vol aan prijzen!

En dan de finale van het seizoen. Twee correcte proeven gereden, super fier op Viva!
Wij werden tweede in het totaal klassement.

Dank je wel Viva voor dit weer prachtig seizoen. Met je 5 jaar was je de jongste in de hoop. Je hebt mij nooit in de steek gelaten, nooit kijkerig, nooit slecht gezind.

Seizoen 2019 zal hopelijk even fantastisch zijn met beide paarden.