Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pindakaa7 schreef:Meestal zit het probleem niet daadwerkelijk bij je voeten, maar bij je gehele beenligging. Kan het zijn dat je je bovenbenen wat naar voren hebt en daardoor je hele been wat naar buiten draait, je je knieën afsteekt en je tenen naar buiten wijzen?
Wat mij helpt voor een betere beenligging is af en toe halthouden, beugels uit, benen af laten hangen, dan m'n benen voor het zadel leggen, weer ver naar achter schuiven (verder naar achter dan wanneer ze afhangen) en dan weer ontspannen aflaten hangen. Vervolgens doe ik m'n tenen omhoog om m'n beugels weer in te doen en probeer ik bewust te 'voelen' hoe m'n benen liggen.
Dit heeft mijn instructrice mij ooit geleerd en mij heeft het zeker geholpen! En probeer je niet teveel te focussen op je voeten, maar op je hele benen en zit. Succes!
pmarena schreef:En vergeet ook niet dat je tenen helemaal niet naar binnen gedraaid hoeven te worden, dat is een hele onnatuurlijke houding en daarvan ga je alleen maar heel houterig en gespannen zitten. Zolang ze niet als richtingaanwijzers haaks op je paard naar buiten staan, mag je teen best lichtjes naar buiten draaien
Net als dat onnatuurlijk ver naar beneden willen duwen van de hiel "hakken uitdrukken"...dat gaat ook nergens over
Of overdreven hoog STA-zit-STA-zit tijdens het lichtrijden
MirtheT schreef:Heeeii ik had/heb zelf ook heel erg last gehad van het probleem. Wat bij mij hielp is soms even wat verder naar achter zitten/schuiven. En idd je knie ook wat meer naar je zadel draaienIk weet het makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb er af en toe ook nog moeite mee. Maar met veel oefenen weet ik zeker dat het je lukt!
xxwienekexx schreef:Een hele gemene, maar hij werkt wel goed.. aan de longe door iemand je paard vast laten houden (hou t wel even veilig haha), beugels met een touwtje/tie rip aan je singelstoot vast maken. Zo een paar keer rijden en echt nooit meer dat jij je tenen naar buiten steekt, maar gewoon recht houdt/lichtjes naar binnen steektDat kan namelijk niet, dan ben je je beugels kwijt
![]()
Zelf had ik mijn handen ongelijk en ik keek graag naar m'n paard en t zand![]()
Voor je handen, een kort stevig stokje tussen je duimen. Weekje mee rijden, zeer onprettig de eerste keren maar daarna heb je nooit meer je handen scheef of te ver uit elkaar.![]()
Naar beneden kijken, goedkope bril kopen, onderkant afplakken met ducktape, weekje mee rijden en je kijkt niet meer naar beneden
T is in het begin heel pittig en ik heb m'n instructeur destijds ook vervloekt maar ik krijg hier nu nooit meer minpunten op bij de shows