Na enig twijfel, gezien af en toe de Bokt mentaliteit... wil ik toch mijn filmpjes delen, aangezien ik ONWIJS trots ben op mijn 3 jarige kanjer.
Rockstar K&L *Roman Lifestyle x Farmer*
Gekocht in Maart '18, er was toen 10x opgezeten.
Begonnen in juni met rijden, echter door vakantie en de extreme hitte heeft Rock de gehele maand juli
vakantie gehad. Begin augustus hebben we hem weer langzaam aan opgepakt. Rockstar wordt 2x in de week ''gereden'' (15 a 20 min) en 1 keer gelongeerd. Overige dagen mag hij puppy spelen met zijn stalgenootjes in de wei.

Hier, hoe we begonnen... De 2de keer proef rijden. In totaliteit 10x iemand op gezeten.
Na deze rit was ik gelijk verkocht. Hele uitdaging wat mee naar huis kwam, maar hij gaf een onwijs safe gevoel. Rockstar werd gecastreerd en kwam toen naar huis.

Hier een filmpje toen we na een periode van 'rijden aan de longeerlijn' een beetje ontgroeid waren...De eerste keer los! Zoals je ziet was dit wel een beetje spannend..

De bak in bovenstaand filmpje, werd wat te klein. Gezien Rock zijn grootte (174cm) merkte we dat hij moeite had om zijn passen af te maken aangezien die zo aan de overkant van de bak was.

Juli, de hele maand onwijs warme temperaturen. Geen weer voor een 3-jarige om aan de bak te moeten. Dus vonden we een alternatief; we gaan hem ''bos-proof'' maken. Met knikkende knieën begonnen met een stapritje in de avonduren, uitgebreid naar zelfs een heuse buitenrit met galop! Het achterste paard is Rockstar. Hij genoot hier onwijs van en het was een heerlijk gevoel hoe makkelijk hij hier kon bewegen.
Links is Rockstar
En vandaag weer wat nieuwe filmpjes gemaakt. Inmiddels rijden we in de heeeule grote binnenbak.
Ik rijdt hem bewust op de 2de hoefslag, zodat hij leert om balans te krijgen en op zijn eigen benen moet gaan lopen.
Rockstar // Stap
Rockstar // Draf
Het neusje is er al wat meer uit. Vind zelf dat die af en toe nog wat actiever mag, zodat hij zijn pas beter af gaat maken. Het sturen is nog wat lastig, op simpele ''volte's'' (lees: vierkanten

En tot slot nog een foto, omdat die zo knap is.

Onwijs met mijn knappe vriendje die het werk zo goed, lief en braaf op pakt!
Ik zit niet te wachten op een discussie voor wbt zijn leeftijd. Ik vind dit een prima schema en wil hier geen discussie over. Alvast dank