Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Festeropre schreef:Ik ga mee in het hierboven genoemde advies.
Denk ook aan “lucht” geven op je binnenteugel, dus binnenhand iets mee naar voren, daarmee geef je haar ruimte om naar voren te kunnen aanspringen.
Ben je toevallig linkshandig?
Madonnamagic schreef:Festeropre schreef:Ik ga mee in het hierboven genoemde advies.
Denk ook aan “lucht” geven op je binnenteugel, dus binnenhand iets mee naar voren, daarmee geef je haar ruimte om naar voren te kunnen aanspringen.
Ben je toevallig linkshandig?
Idd probeer ik daar wel rekening mee te houden. De tip van buitenstelling heb ik ook geprobeerd maar werkte ook niet helaas.
Ik ben inderdaad linkshandig! Ik ben benieuwd waarom je dat vraagt?
Madonnamagic schreef:Ik heb morgen weer priveles, dus ga zeker ook daar tips krijgen, maar ik vind het ook fijn om meer dan 1 mening te horen vandaar mijn vraag hier. Ik ben idd wat stram geweest in 1 hand, en door mijn instructrice is dat flink gecorrigeerd telkens, dus dat gaat nu veel beter. Dat heeft in de andere gangen idd effect gehad, maar de galop vind mijn paard zowieso heel moeilijk. Ze valt uit elkaar, loopt scheef en gaat veel te hard. Buiten heeft ze een veel betere galop als in de bak. Ben nu 2 jaar met haar aan het werk maar ik vind de galop nog echt niet in orde....
Festeropre schreef:Madonnamagic schreef:Ik heb morgen weer priveles, dus ga zeker ook daar tips krijgen, maar ik vind het ook fijn om meer dan 1 mening te horen vandaar mijn vraag hier. Ik ben idd wat stram geweest in 1 hand, en door mijn instructrice is dat flink gecorrigeerd telkens, dus dat gaat nu veel beter. Dat heeft in de andere gangen idd effect gehad, maar de galop vind mijn paard zowieso heel moeilijk. Ze valt uit elkaar, loopt scheef en gaat veel te hard. Buiten heeft ze een veel betere galop als in de bak. Ben nu 2 jaar met haar aan het werk maar ik vind de galop nog echt niet in orde....
Waarom denk je dat je merrie buiten een betere galop heeft dan in de bak?
Wat is er dan anders?
Galop is galop en ik neem aan dat je hulpen hetzelfde zijn?
Ik ben van menig dat het idd te maken heeft met teveel binnenteugel en mogelijk pakt ze aanleuning op de bakrand.
Scheefheid is in een bak veel duidelijker op te merken omdat je een referentie- kader hebt waardoor het Mischien slechter lijkt dan buiten waar ze meer ruimte heeft om over de buitenschouder te gaan
Hilary schreef:Dat kost ook gewoon tijd hoor. Mijn ruin galoppeert ook niet makkelijk in de bak, buiten gaat het beter. Aanspringen in de goede galop hebben we (na 8 jaar) nog steeds geen goede oplossing voor gevonden. Hij springt gewoon aan wat ie makkelijk vindt. Wat bij hem nog wel wil helpen is lichtrijden op het verkeerde been, beetje buitenstelling en aanspringen op de lange zijde.
Kracht opbouwen kun je ook doen dmv zijgangen als wijken, schouderbinnenwaarts en travers. Ik doe het meeste daarvan in stap, zodat mijn paard kan nadenken waar hij z'n voeten moet plaatsen.
Madonnamagic schreef:(...)maar de galop vind mijn paard zowieso heel moeilijk. Ze valt uit elkaar, loopt scheef en gaat veel te hard. Buiten heeft ze een veel betere galop als in de bak. Ben nu 2 jaar met haar aan het werk maar ik vind de galop nog echt niet in orde....