Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CrazyCat schreef:Als je al 2,5 jaar grondwerk doet dan ken je jouw paardje zelf het beste. Ik zie niet in waarom niet met de juiste voorbereiding. Ik zou alleen niet teveel uren maken dan vanwege de drukverdeling.
Maartje1990 schreef:Ik zou dan gaan voor een (goed) boomlooszadel. Die is wel flexibel en past zich aan aan de vormen van je paard/extra bespiering etc etc maar verdeeld de druk ook goed
Festeropre schreef:Waarom wil je graag op een pad beginnen?
Er zijn ook veel tussenoplossingen, zoals een boomloos of een semi-boomloos zadel.
Deze hebben ook het voordeel dat ze kunnen meegroeien met je paard, en hebben niet het zelfde kostenplaatje als dat van een boomzadel
Malenka schreef:Festeropre schreef:Waarom wil je graag op een pad beginnen?
Er zijn ook veel tussenoplossingen, zoals een boomloos of een semi-boomloos zadel.
Deze hebben ook het voordeel dat ze kunnen meegroeien met je paard, en hebben niet het zelfde kostenplaatje als dat van een boomzadel
Ik denk dat je met een goede boomloze of semi-boomloze wel degelijk naar een zelfde kostenplaatje kijkt. Bovendien moeten deze net zo goed passen als een boomzadel. Meestal zijn ze wel iets meer aan te passen. Maar dat is het dan ook.
Malenka schreef:Festeropre schreef:Waarom wil je graag op een pad beginnen?
Ik denk dat je met een goede boomloze of semi-boomloze wel degelijk naar een zelfde kostenplaatje kijkt. Bovendien moeten deze net zo goed passen als een boomzadel. Meestal zijn ze wel iets meer aan te passen. Maar dat is het dan ook.
Kaitlyn schreef:Malenka schreef:
Serieus, kosten die zadels bijna €2000 - €2500,= ?
silversomali schreef:Ik heb mijn paard wel ingereden met een bbp (de christ iberica gebruikt en daarna een brockamp support aangeschaft) en dit ging op zich prima. Dit heb ik gedaan omdat er voor mijn pony eigenlijk geen passend zadel te vinden was. Meerdere zadelpassers met hun handen in het haar gezien. Inmiddels heb ik een Ghost boomloos zadel (+/- 700 euro) besteld, en dat zit wel vele malen beter en voor mijn paard ook beter denk ik.