Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tengeltje11 schreef:een deftige lesgever zoeken die je hierin kan begeleiden.
elk paard heeft een goeie en een minder goeie kant.
kan je enkel oplossen door de minder goeie kant los te maken en te stimuleren/versterken.
enkel dan zal hij aan beide kanten even goed gaan lopen,en daar heb je een goeie instructeur voor nodig.
meiske1577 schreef:Vooral niet tegenhouden maar richten op voorwaarts. Paard moet zijn natuurlijke evenwicht en balans vinden. Als je je hand ontspant en voorwaarts rijd ( niet keihard gaan rijden, maar naar voren gericht houden) komt dat vanzelf goed.
Als je stuurt probeer dan de schouders te sturen, dus met twee handen sturen. Als je bijvoorbeeld alleen aan je binnenteugel trekt, haal je alleen het hoofd naar binnen en gaat het lichaam juist uitzwaaien de verkeerde kant op.
Tulandro schreef:listiglistje schreef:Zweepje aan de buitenkant houden, tegen de schoudervalt hij over de buitenschouder dan zweepje gebruiken. (en dan niet aaien, maar duidelijk zijn)
Serieus? Bij een jong paard?
danzzz schreef:7 maanden onder het zadel en nog niet de basis van de basis van de basis onder de knie hebben, dit wat paarden van nature al doen bij wijze van?
Ik ben heel benieuwd wat je instructeur hiervan zegt, en vooral wat je doel is met dit paard
Tulandro schreef:listiglistje schreef:Zweepje aan de buitenkant houden, tegen de schoudervalt hij over de buitenschouder dan zweepje gebruiken. (en dan niet aaien, maar duidelijk zijn)
danzzz schreef:7 maanden onder het zadel en nog niet de basis van de basis van de basis onder de knie hebben, dit wat paarden van nature al doen bij wijze van?
Ik ben heel benieuwd wat je instructeur hiervan zegt, en vooral wat je doel is met dit paard
Hillebill schreef:tengeltje11 schreef:een deftige lesgever zoeken die je hierin kan begeleiden.
elk paard heeft een goeie en een minder goeie kant.
kan je enkel oplossen door de minder goeie kant los te maken en te stimuleren/versterken.
enkel dan zal hij aan beide kanten even goed gaan lopen,en daar heb je een goeie instructeur voor nodig.
Die heb ik maar zit even in de ziektewet, voetoperatie
En ik kan mijn paard daardoor niet 3 weken stil laten staan.
Vandaar even deze vraag.
Tulandro schreef:Jullie snappen ook wel dat ik niet viel over het feit dat er een zweep gebruikt wordt hè? Maar over de zinsnede: niet aaien, duidelijk zijn.
Ik heb jonge paarden ook altijd met een zweepje gereden, juist een fijne manier om aanwijzingen te geven. Maar in het stadium waarin TS verkeert zou mijn advies niet zijn om te slaan.