Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Licor schreef:Kleiner lichtrijden.. je hoeft geen meter uit het zadel.. je kan op sommige paarden zelfs zo klein lichtrijden dat je billen niet van het zadel komen..
En verder ritmes rijden.. niet sta-zit-sta-zit.. maar bv sta-sta-zit-sta-sta-zit..
En tot slot wisselen van enkele passen doorzitten, naar enkele passen lichtrijden, naar enkele passen verlichte zit en dan weer terug lichtrijden en weer doorzitten enz
fresley schreef:Nou meisje, ik vind het er echt nog niet zo verkeerd uit zien zoals jij zegt. Ik had echt iemand verwacht die enorm aan het stuiteren was in het zadel.
Wat je moet proberen is om dichter bij je paard te blijven. Niet zo overdreven gaan staan maar wat meer met gevoel te rijden. En wat ik denk dat jij ook aan jezelf ziet is dat je benen erg onrustig zijn.. Geef je bewust iedere pas been of lijkt dat zo? Probeer anders je benen stil te houden, ook dit moet je op gevoel leren.
Dus mijn tip, ontwikkel je gevoel en dat kun je alleen maar doen door iedere keer toch te blijven rijden en jezelf goed te observeren!
Koper schreef:Je zit in alle filmpjes in stoelzit waardoor je achter de beweging komt en niet anders kunt dan heel groot sta-zit met een holle rug. Anders kukel je er af. Voor zo'n onhandige zit vind ik het nog knap dat je je niet bij elke pas ophijst aan de teugels. Je schouders en armen blijven netjes.
Eigenlijk denk ik dat de zadels niet helemaal bijdragen aan een goede zit.
bruintje123 schreef:Heb je ooit priveles?
Want zo met 10 in de les is niet erg leerzaam natuurlijk.
Dan kan diegene er elke keer op letten dat je niet te hoog uit het zadel komt.
Voor jou gevoel misschien met je bips contact houden met het zadel terwijl te toch lichtrijd.
stalgerrits schreef:hallo
ik weet niet of het nog meer lezers is opgevallen en of je het zelf niet ziet
op het eerst filmpje ga je enkele minuten op het verkeerde been rijden en in het tweede filmpje doe je dat vanaf het begin al
dat ziet er inderdaad niet uit maar let je intructeur daar niet op
brighteyes85 schreef:Meer ontspannen in je lijf en aanspannen in je core. Daardoor komen je benen op de goede plek te liggen en krijg je de juiste vormspanning.
Een zitles kan een keer verhelderend zijn als dat kan.
brighteyes85 schreef:Meer ontspannen in je lijf en aanspannen in je core. Daardoor komen je benen op de goede plek te liggen en krijg je de juiste vormspanning.
stalgerrits schreef:hallo
op het eerst filmpje ga je na enkele minuten op het verkeerde been rijden en in het tweede filmpje doe je dat vanaf het begin al
bruintje123 schreef:stalgerrits schreef:hallo
op het eerst filmpje ga je na enkele minuten op het verkeerde been rijden en in het tweede filmpje doe je dat vanaf het begin al
Ze zit gewoon op het goede been
Resistance schreef:brighteyes85 schreef:Meer ontspannen in je lijf en aanspannen in je core. Daardoor komen je benen op de goede plek te liggen en krijg je de juiste vormspanning.
Weet je waar je die zitlessen kan nemen? Want ik vind het 't wel eens waard om dat te proberen.