Nirvana_ schreef:Eens met voorgangers, weinig aan toe te voegen, behalve;
Het is op de eerste foto's al te zien, op degene precies van voren nog veel meer. Volgens mij zit je zelf best scheef naar links toe... Op die ene foto lijkt het zelfs alsof je het hele zadel mee naar links hebt genomen. Hopelijk momentopname en is dat minder erg dan het lijkt, maar toch een aandachtspuntje. Je maakt het zo je paard veel moeilijker om in balans te lopen!
Verder, let even op je binnenhand. Die werkt vaak terug. Handen altijd gelijk, zowel horizontaal als verticaal. Als je meer stelling wil vragen beweegt je hand van de hals af, niet terug!
Vind jullie een leuke combinatie. Ga zo door

Bedankt! Viel mij inderdaad ook op, probeer hier wel om te denken. Moet eigenlijk met een krukje opstappen maar ze staat nog niet echt stil met opstappen, dus dat word lastig. Denk dat door het opstappen het zadel verschuift naar links.
kleinvosje schreef:Hee, ik zie dit topic nu pas voorbij komen! Ik vind je houding er goed op vooruit gegaan in vergelijking met toen je het Fjordje nog reed! Netjes hoor! Let alleen wel op je handen, die zijn wat hoog.
Ik zou proberen haar toch nog wat lager in te stellen dan hier zichtbaar is, zodat ze de rug wat meer kan gaan gebruiken. Het moeite hebben met het zakken kan uit jouw handen komen, doordat die hoger gaan houd je haar als het ware tegen. Probeer haar met je been tegen je hand aan te rijden en durf dan je handen naar voren omlaag mee te geven!
Bedankt!!
Lager instellen probeer ik wel, maar dat vind ze nog wel moeilijk. Ik probeer vaak richting het halsstrekken te gaan en ook het voorwaarts neerwaarts probeer ik mee te pakken, maar ze vind het heel moeilijk om te zakken.
kleinvosje schreef:Ik zou haar hals graag horizontaler zien, wat niet hoeft te betekenen dat ze in de krul of te diep gaat. Je kan ook prima een lagere halslijn hebben met het neusje eruit! Daarom zeg ik ook naar VOREN omlaag toestaan. Zo krijg je de hals ook mooi op lengte en rekken de spieren mooi op. Als je een terugwerkende hand hebt zou je de hals wel lager kunnen krijgen maar inderdaad achter de loodlijn.
Ruggebruik staat in verhouding met achterbeen gebruik. Als de rug mooi opbolt kan het achterbeen ook verder ondertreden. Een terugwerkende hand heeft hier ook weer invloed op, deze blokkeert het achterbeen.
Ik weet de rijstijl van TS een beetje, weet dat ze dit prima voor elkaar kan krijgen, mits ze haar handen niet teveel tilt!
Bedankt, hier ga ik eens mee aan de slag!