Ik mag alleen dressuur rijden met mijn verzorgpaard, want springen en buitenritten kan helaas niet. Nu is dressuur rijden niet stom hoor, maar ik zou graag wat leuke uitdagende oefeningen willen uitzoeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annalies03 schreef:er zijn zat leuke oefeningen voor de dresuur, maar als je nu pas bij het nageven bent zou ik zeggen wacht er toch nog even me.. wat je ook kunt doen is op de manege inschrijven zodat je met je verzorgpaard mee mag doen aan wedstrijden dat geeft toch ook net weer wat meer motivatie hoop ik?
laraxXxemma schreef:Oh daar had ik een leuk boek voor.. Stonden allemaal dressuur oefeningen in.
https://www.bol.com/nl/p/101-trainingso ... 002608879/
Deze was het, 101 trainingsoefeningen voor paard en ruiter. Misschien kan je iets dergelijks vinden op marktplaats of zelfs in de bibliotheek?
gerpiegorp schreef:Wat ik zelf leuk vind om te doen tijdens trainingen is om met balkjes, cavaletti's, pionnen, blokken, etc. te werken. Bv over de balkjes heen, er tussendoor, schuin erover, verruimen en verzamelen, galop, zijwaarts... Slalommen om de pionnen, elke pion een kleine volte maken, overgangen tussen elke pion, etc. Ik merk dan dat ik heel geconcentreerd moet rijden en dan gaat mijn pony spontaan beter lopen
brighteyes85 schreef:leuk leesvoer als je wil weten wat scheefheid inhoud bij paarden
http://www.paardenbegrijpen.nl/
Dressuur is zo leuk of zo saai als je het maakt. Probeer eens een volte kogelrond te rijden, ga oefenen met overgangen om je paard alerter te maken, balkjes draven in een rechte lijn.
En ga inderdaad bij een goede instructeur (die bij je past) privelessen nemen, daar leer je veel meer dan in een manegeles rondhobbelen.
Alice13 schreef:Je moet jezelf doelen stellen. Wat kan je nu. Wat gaat nog niet zo goed en wat wil je met bijv. Een half jaar kunnen.
Ik rij ook alleen dressuur, mijn paard vind springen niet leuk en buitenritten zijn niet veilig.
Dus rij met name in de bak. Ik stel elke keer een doel als ik ga rijden en heb daarnaast langertermijn doelen.
Mijn doelen zijn:
De basis verbeteren. Een terugkerend onderwerp is dus mijn houding en rechtrichten en goed aan de hulp hebben van mijn mijn paard.
Verbeteren van de contra galop, die hebben we nodig voor de hogere klassen.
Werken aan de verzameling en zij gangen.
Elke keer als ik rij werk ik aan (1 of 2 van) deze doelen. Ik wil begin volgend jaar graag m2 starten. Mijn langer termijn doel is om eind volgend jaar z1 te starten