Vorige week heb ik mijn B debuut dressuur gehad met mijn kanjer. We hebben gelijk een winstpunt weten te scoren 184 punten.
Dit is Xaffier een 8 jarige tinker ruin een afstammeling van King Arthur. Ik heb hem zelf doorgereden vanaf zijn 3e jaar.

Ik heb heel graag tips over de mijn houding, maar ook wat jullie zien in de houding van mijn paard.
Ik vind het zelf nog lastig om mijn tenen echt naar binnen te houden. De impuls is nog niet optimaal dus daardoor ben ik soms nog te veel aan het drijven.

Hier de hakken weer naar beneden drukken. Ons dressuurzadel paste niet meer. Daarom rijd ik tijdelijk met het springzadel. Alleen leiden mijn benen hier nog meer een eigen leven.

Inzet van de volte, deze foto vind ik zelf een fijn beeld geven.

Pasje verruimen, mijn paard staat er gaaf op maar oh je mijn houding. Ik hang voorover als het ware.

Van hand veranderen

De stap. Geloof het verruimen

Hals strekken, hier in beide proeven een 7 voor gekregen.

Ik dacht dat dit het binnen komen was. Te diep en hangerig, dit zie je ook terug in zijn mond.

Weer wat opgericht

De galop, nog erg moeilijk voor ons. Hij heeft nog wat last van onbalans in de galop. In de proef ben ik dan zo bezig met hem in galop te krijgen dat mijn houding echt prut is. Hier laten we in de proef dan ook ontzettend veel punten op liggen.

En het groeten, mooi vierkant wat ook een 7 waard was.
Ik hoop dat jullie tips hebben. Wees wel een beetje lief voor ons!