Leuk dat je dit topic hebt aangeklikt!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën en gedachten over het volgende:
Waar staat de paardensport over 10 jaar?
---
Er gebeuren grote dingen momenteel in de paardenwereld.
De welzijn van het dier komt steeds meer boven aan te staan en ook wordt er na gedacht over wat er nog beter kan.
Zo heeft het "rechtrichten" in de laatste 10 jaar een groot publiek getroffen.
Wie ik ook spreek, ik durf te zeggen dat 80% van de paardeneigenaren weet wat rechtrichten is en het ook toepast. Tien jaar geleden, toen ik het voor het eerst hoorde, wist niemand waar ik het over had. Tsja, ik werd vaak heel raar aan gekeken. Een paard kon toch niet scheef zijn?
In tien jaar is het "bitloze" rijden ook enorm bekent geraakt.
Je kunt volgens mij een boekwerk maken van alle bitloze opsommingen en de inwerking er van.
Ook 'waait' dit een beetje over naar de "grote" toppers in de wereld.
Het maakt niet uit welk niveau je rijd, je zou dit ook bitloos kunnen doen. (Toch?)
Op Facebook zie ik vaker een plaatje met 2 foto's. De linker foto is een paard met een hele bijzondere optoming.
(wat weet ik niet meer precies) met de tekst dat dit wel goedgekeurd is voor wedstrijden.
Op de rechterfoto zie je een paard met een cordeo/neckrope/halsring en de tekst dat dit niet goedgekeurd is.
Een eye-opener toch?
Ik hou van de toekomst, en ben enorm benieuwd waar de paardensport over 10 jaar is.
Rijden er dan meerdere "wereldtoppers" ook zonder hoofdstel? Zijn dan meerdere niveau's waarbij je bitloos mag starten? Of zelfs met een cordeo/halsring?
Gaan er bitten worden afgeschaft? (bijvoorbeeld hele dikke bustrensen?)
Mag je dan nog wel met stang en trens rijden?
Wat gaat er volgens jou veranderen in de paardensport?

Waar staan we over 10 jaar?
Alvast bedankt voor het lezen!
En een reactie is super tof natuurlijk!