Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

noorbeek1234

Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:14

Hallo allemaal!

Sinds een klein maandje heb ik een nieuw paard, Allure. Ze is een 10 jarige merrie en ze is nogal eenkennig (heeft 8 jaar dezelfde ruiter op haar rug gehad). Ik heb haar particulier gekocht, bij een hele leuke vrouw die een zoontje van 2 heeft, met wisselende diensten werkt en dus gewoonweg geen tijd meer had voor haar paard. Ze vond het moeilijk om haar weg te doen, maar vond het heel leuk om te zien hoeveel plezier ik nu met haar heb. Ze is uitgebracht t/m M1, en doorgetraind t/m Z2. Wisseltjes zitten er ook al op. Maar daar train ik haar niet in, vind het belangrijk dat ik eerst een band krijg en haar helemaal van binnen en van buiten ken. Toen ik haar voor het eerst zag wist ik wel al dat ze hèt paard was!

Ik krijg les van de staleigenaresse, Judith Lonissen. Zij heeft tevens haar paard in deGrand Prix uitgebracht. Ik rijd nu ook nog eventjes met slof, op een vriendelijke manier. Dus daar aub geen commentaar op.

Ik wil graag weten hoe ik haar nòg actiever krijg in het achterbeen. Ze heeft van zichzelf een sterk achterbeen en een bovengemiddelde uitgestrekte draf. Een mooie bergopwaartse galop.

Laat maar horen! Maar blijf wel netjes haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, ik moet meer voor me uit kijken ipv naar beneden hihi...

Groetjes van Laura!

Oblivion

Re: Eerste trainingfoto's met mijn nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:19

Wat een ontzettend gaaf paard zeg! Tips voor een actiever achterbeen heb ik niet, weet je instructrice hier niet wat voor? :j

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:21

Oblivion schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard zeg! Tips voor een actiever achterbeen heb ik niet, weet je instructrice hier niet wat voor? :j

Jawel, en dat is haar heel voorwaarts rijden op het begin, erna kan ik pas terug gaan rijden. Als je haar actief maakt, heb je erna ook iets om te remmen. Best een goede tip en het lukt me ook, maar ik zweet me kapot daarna haha! Ze heeft echt een hele ruime draf.....
Afbeelding

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:23

Ik zie op een aantal foto's toch behoorlijke spanning er op staan, en dat valt bij mij niet onder de noemer vriendelijk maar onder de noemer afdwingen.

Persoonlijk zou ik toch echt die slof aan de kant mikken en zonder gaan trainen, kost misschien wat meer moeite maar met beter/meer resultaat.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:27

Rofah schreef:
Ik zie op een aantal foto's toch behoorlijke spanning er op staan, en dat valt bij mij niet onder de noemer vriendelijk maar onder de noemer afdwingen.

Persoonlijk zou ik toch echt die slof aan de kant mikken en zonder gaan trainen, kost misschien wat meer moeite maar met beter/meer resultaat.

Zoals ik al zei, hier geen commentaar op, mijn instructrice weet heus wel wat ze doet. En ik ook. En de vorige eigenaresse ook.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:30

noorbeek1234 schreef:
Rofah schreef:

Zoals ik al zei, hier geen commentaar op, mijn instructrice weet heus wel wat ze doet. En ik ook. En de vorige eigenaresse ook.

Wat mij vooral opviel was dat ze tien jaar oud is en al acht jaar dezelfde ruiter heeft. Is ze dan met twee jaar ingereden of lees ik het dan verkeerd?

Verder leuk paardje, wees er maar zuinig op.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:32

Wat mij vooral opviel was dat ze tien jaar oud is en al acht jaar dezelfde ruiter heeft. Is ze dan met twee jaar ingereden of lees ik het dan verkeerd?

Verder leuk paardje, wees er maar zuinig op.[/quote]

Haha nee sorry, verkeerd geschreven dan. vanaf haar 2e in bezit van dezelfde eigenaresse. Met haar 4e is ze zadelmak gemaakt!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:33

Ik zou echt gaan werken aan een lossere en buigzamere rug, want het paard loopt nu met een holle rug, waardoor het nog veel moeilijker is om het achterbeen op een goede manier onder te brengen. Dus veel meer voorwaarts neerwaarts en eerst die rug soepel krijgen voordat je hem zo opricht.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:35

Murosch schreef:
Ik zou echt gaan werken aan een lossere en buigzamere rug, want het paard loopt nu met een holle rug, waardoor het nog veel moeilijker is om het achterbeen op een goede manier onder te brengen. Dus veel meer voorwaarts neerwaarts en eerst die rug soepel krijgen voordat je hem zo opricht.

Oke bedankt! En als ik dan straks ga rijden, hoe ga ik dan het beste te werk?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:37

Meer op lengte rijden, neus eruit in plaats van erachter, veel rechte lijnen (binnenhoefslag pak ik ook graag mee), buigen links en rechts en goed voelen of je hand wordt gevolgd.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:38

Murosch schreef:
Meer op lengte rijden, neus eruit in plaats van erachter, veel rechte lijnen (binnenhoefslag pak ik ook graag mee), buigen links en rechts en goed voelen of je hand wordt gevolgd.

Thanks, ga ik straks gelijk proberen!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:40

Mooi paard maar typisch gevalletje van "geen gelul, in de Krul" en de rest telt niet mee... Rug- en buikspieren doen niks op deze manier... Kan me niet voorstellen dat dit lekker zit en het is op (middel)lange termijn om medische problemen vragen...

Verder volg ik murosch.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:41

@ TS, ik denk wel dat je goed moet beseffen dat geduld een sleutelwoord is hierbij. Even proberen gaat waarschijnlijk niet meteen het gewenste resultaat geven. Het is een proces en dat moet je wel even tijd geven :). Succes!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:45

Oeh van die uitgestrekte draf krijg ik gelijk last van mijn rug, zorg at hij bij de uitgestrekte draf het achterbeen ook mee neemt en niet hol word.
Met de goede training en geduld komt dit vast helemaal goed, ik vind het wel een pracht paard.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:45

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:46

Mag ik vragen waarom je eigenlijk met slof dit paard rijd? Vind het op de foto's idd met toch best veel spanning gaan, zonde. Maar dat ter zijde.. Knap paard, vind die donkere kleur altijd zo mooi! <3 En je hebt een nette houding! Veel succes!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:46

Ik snap de slof ook niet helemaal (al ben ik blij dat hij aan de zijkant is vast gemaakt en niet onder)
Ga ook met Murosch mee dat er te weinig ruggebruik is te zien. Het lijkt erop dat je teveel focust op de voorkant.. zeker als ze niet echt van achter wil vertrekken en niet vlot op je beenhulp reageert eerst maar eens voorwaarts-neerwaarts, simpele figuren en gewoon goed voor het been.
Als paard gewoon beetje braaf is en rem en stuur heeft is die slof overbodig en ga je daar alleen maar last van krijgen.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:52

Michelletjuh schreef:
Mag ik vragen waarom je eigenlijk met slof dit paard rijd? Vind het op de foto's idd met toch best veel spanning gaan, zonde. Maar dat ter zijde.. Knap paard, vind die donkere kleur altijd zo mooi! <3 En je hebt een nette houding! Veel succes!

Eigenlijk heb ik gewoon het advies opgevolgd van mijn instructrice en vorige eigenaresse. De instructrice heeft dit paard zelf gefokt en ook opgeleid met de vorige eigenaresse. En zij weten denk ik ook wel wat goed is voor het paard. En de slof is heus niet altijd eraan, kan immers op wedstrijd ook niet.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:55

Heb je dit paard laten keuren voor aankoop? En dan vooral foto's van de rug?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:57

Ik zou als ik jou was eens zelf heel goed en logisch gaan nadenken wat je nu aan het doen bent en wat je eigenlijk wilt bereiken. Je zegt dat je graag wilt dat ie beter op het achterbeen komt. Door hoe de slof nu wordt gebruikt wordt ie gedwongen om in oprichting te lopen met een weggedrukte rug (dus achterbeen KAN er niet goed onder komen). Dit strookt niet goed samen.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 12:59

maximuss schreef:

Ja, en ze is volledig goedgekeurd. Ik verwijder dit topic anders wel, als andere mensen het toch altijd beter moeten weten. Had ik het er maar niet op gezet. Vind sommige mensen nogal rot reageren en dat haalt mij weer naar beneden. Ik wil gewoon vriendelijk commentaar en niet zo'n commentaar van mensen die denken dat het paard meteen rugproblemen heeft. Dat heeft ze niet!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:01

Heel gaaf paard!

Ik denk dat de tips van bokt je sowieso niet zullen helpen. Vanaf foto's tips geven is gewoon heel moeilijk en met goede instructie zal je er sowieso wel komen.

Het is net je nieuwe aanwinst dus misschien is het ook wel een kwestie van de juiste 'knopjes' vinden :)

Succes!!!

edit: kleine toevoeging. Op bokt is volgensmij iedereen allergisch voor zoiets als een slofteugel of andere hulpmiddeltjes. De volgende keer als je foto's plaatst gewoon niet meer met slof, bespaar je voor jezelf de frustratie en het commentaar :)
Ik reed mn pony ook vaak met mexicaans hoofdstel maar voor foto's vaak met een gewoon hoofdstel

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:03

Op alle foto's waarop de slof strak staat draag je je handen te hoog. Je probeert hem dus eigenlijk op te takelen, terwijl zijn hoofd door de slof naar beneden wordt getrokken. Probeer te zorgen dat de lijn van je ellebogen naar het bit recht is, dus je handen moeten bij de lagere halshouding ook net iets lager geplaatst worden zodat je paard op de goede manier je hand kan volgen. Het kan best zijn dat hij dan ook wat minder in de slof blijft hangen.
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 09-05-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:04

noorbeek1234 schreef:
maximuss schreef:

Ja, en ze is volledig goedgekeurd. Ik verwijder dit topic anders wel, als andere mensen het toch altijd beter moeten weten. Had ik het er maar niet op gezet. Vind sommige mensen nogal rot reageren en dat haalt mij weer naar beneden. Ik wil gewoon vriendelijk commentaar en niet zo'n commentaar van mensen die denken dat het paard meteen rugproblemen heeft. Dat heeft ze niet!!

Met alleen lieve woordjes kom je niet verder

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 13:05

M_hartje_M schreef:
Heel gaaf paard!

Ik denk dat de tips van bokt je sowieso niet zullen helpen. Vanaf foto's tips geven is gewoon heel moeilijk en met goede instructie zal je er sowieso wel komen.

Het is net je nieuwe aanwinst dus misschien is het ook wel een kwestie van de juiste 'knopjes' vinden :)

Succes!!!

edit: kleine toevoeging. Op bokt is volgensmij iedereen allergisch voor zoiets als een slofteugel of andere hulpmiddeltjes. De volgende keer als je foto's plaatst gewoon niet meer met slof, bespaar je voor jezelf de frustratie en het commentaar :)
Ik reed mn pony ook vaak met mexicaans hoofdstel maar voor foto's vaak met een gewoon hoofdstel

Oh echt.... Ja inderdaad zo voelt het wel. Dankjewel voor je berichtje!