Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
EvelienKiss schreef:Heeft de eigenaar hier ook problemen mee? Kan dit paard dus niet bereden worden? Hoe denkt de eigenaar dit te willen oplossen? Je zegt dat NIETS helpt. Maar blijft het paard dan een paar uur lang stil staan? Of komt ze wel in beweging? En hoe lang dan? Hoe gaat het longeren? Of losgooien? En bosrijden gaat dus meestal wel goed? En doet zij het bij iedereen? Ook bij ervaren ruiters?
lisaturbo schreef:ik ben er 6 jaar mee bezig geweest met mijn paard.
hij reageerde ook nergens op.
wat ik deed was hem hele kleine rondjes laten draaien door een teugel(liefst zonder bit rijden dan) helemaal om te trekken waardoor hij moet gaan draaien omdat hij anders om valt.
op een geven moment had hij voort door dat als hij stil ging staan ik hem 50 rondjes liet draaien tot hij besloot verder te lopen.
ik stopte na 5 rondjes steeds om te kijken of hij van gedachte veranderde.
klinkt heel verveld voor het paard maar beter dan schreeuwen slaan en flink beenwerk.
vergeet niet het bit te verwijderen dan. kan met touwhalster met teugels prima.
succes ben benieuwd op vooruitgang.
lisaturbo schreef:ik ben er 6 jaar mee bezig geweest met mijn paard.
hij reageerde ook nergens op.
wat ik deed was hem hele kleine rondjes laten draaien door een teugel(liefst zonder bit rijden dan) helemaal om te trekken waardoor hij moet gaan draaien omdat hij anders om valt.
op een geven moment had hij voort door dat als hij stil ging staan ik hem 50 rondjes liet draaien tot hij besloot verder te lopen.
ik stopte na 5 rondjes steeds om te kijken of hij van gedachte veranderde.
klinkt heel verveld voor het paard maar beter dan schreeuwen slaan en flink beenwerk.
vergeet niet het bit te verwijderen dan. kan met touwhalster met teugels prima.
succes ben benieuwd op vooruitgang.
Laurapalmer schreef:Als tiener (22 jaar geleden)een welsh pony gekregen van mijn ouders.pony deed dit ook in de bak,maar buiten niet.lange rechte stukken was hij super vrolijk..
Maar in de bak,steigeren staken..
Ik als domme penny (zonder begeleiding)super gefustreerd,dacht dat hij niet wilde luisteren..hakken erin,zweepje erbij..(dacht dat ik moest doorpakken,later verschrikkelijk veel spijt van gehad)
Uiteindelijk hebben mijn ouders pony opgeladen naar de kliniek gebracht(op aanraden van een kennis) en daar kwam artrose uit..
Staken komt bijna altijd uit een vorm van pijn..
Daarna alleen nog maar buiten gereden,en 24/7 in het land gestaan..