Selina schreef:Filmpje kan alleen via YouTube of Facebook.
Je hoeft het niet met alle tips eens te zijn maar overal een 'ja maar' geeft niet aan dat je openstaat voor tips. Pak er uit wat bij je past. Al is zelfreflectie ook wel handig. Soms denk ik ook dat ik goed bezig ben en dan zag ik toch iets over het hoofd wat anderen wel zagen.
Oh, dan doe ik dat liever niet want ik hoef m'n filmpjes niet overal te hebben staan.
Dat lijkt inderdaad alsof ik het doe, dat komt omdat men de situatie niet kent en het ook een gekke situatie is.
dan komen er vaak antwoorden die niet helemaal in de situatie passen, die vaak helpen maar hier helaas niet.
Memere schreef:Ik denk dat je vooral ergens anders les zou moeten hebben als je deze tips als niet aanvaard. Wij zeggen duidelijk wat je kunt verbeteren in je houding en zeggen dus niet alleen "je houding is niet goed". Vergeet niet dat als het paard niet goed loopt, jij helemaal niets kunt inbrengen met je houding en andersom ook niet.. het is dus ALTIJD het totaalplaatje die telt en niet 1 vd 2 (ruiter/paard). Een paard actief rijden is ook niet enkel voorruit rijden, er telt zovéél dingen in het paardrijden. Ieder paard kan wel ontspannen, maar het is een manegepaard en zal niet de meest kundige ruiters opzitten dit dit voor elkaar krijgen zoals het hoort..dit leer je onder andere door een goede basis te hebben en een goede instructeur/instructrice.
Waarom ergens anders les? Hier zit ik op mijn plek en leer ik elke week bij.
Weinig houding tips, heb maar 1 of hooguit 2 mensen gezien die met mijn houding bezig waren. 
De instructrice laat 'm ook niet 'aan de teugel' lopen, omdat het zo moeilijk gaat, hoe dom het ook klinkt.
Elk paard kan er aan werken alleen deze vind het blijkbaar HEEL moeilijk en ik vind dat het ontspanning gedoe nou wel wat minder kan, wnat ik vroeg om houding tips.