Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xSlvna schreef:Maar dat ligt ook aan je eigen rijden dan. Waarom zou je je paard in een groepsles ineens niet voor elkaar krijgen... Ik ga er vanuit dat de oefeningen juist makkelijker zijn.
Desiree schreef:xSlvna schreef:Maar dat ligt ook aan je eigen rijden dan. Waarom zou je je paard in een groepsles ineens niet voor elkaar krijgen... Ik ga er vanuit dat de oefeningen juist makkelijker zijn.
Nee, zover ben ik nog niet met dat paard. Ze is ontzettend gespannen waardoor ze niet zo reageert zoals ik het wil. Ze sluit me vaak buiten. Ik ga dan heel vaak terug naar de stap, want dan is ze het meest ontspannen, en als ze dat eenmaal is, draaf ik weer aan.
xSlvna schreef:En mocht dit niet in de les? Even in stap gaan omdat je je paard niet 'alert' krijgt?
maikeltje schreef:Dat is ook raar.
Stel de opdracht is middendraf rijden op een lange zijde, maar paard is nog niet voldoende los en aan de hulpen, dan krijg je dus alleen een versnelling ipv een verruiming. Dan heeft die oefening toch geen meerwaarde...
xSlvna schreef:Van zo een gek zou ik geen les willen, hoe zijn manier van lesgeven ook al is. Het is toch jouw paard en niemand dwingt je om dat dier af te jakkeren.
Jij bent ook geen doorzetter dat je liever naar die man in het midden luistert dan naar je paard...
Desiree schreef:Als ik daar geen gelegenheid voor krijg, word ik gefrustreerd en gespannen.
maikeltje schreef:Dat is geen instructeur, da's een verkeersregelaar
Desiree schreef:Ik ga steunend lid worden. Ik ben roepende in de woestijn in dit achtergelegen gebied.
Hier wordt gedacht dat zijn methode de beste methode is. Zelfs als ik zie hoe sommige paarden net een beetje losgelatenheid gingen vertonen bij de vorige instructeur, en nu weer vaster komen te zitten wegens strakkere optoming.
Nog zoiets, als je paard niet goed genoeg de hoek doorgaat, moet je je binnenhand tegen de hals aan leggen. Ik snap dat wel, hiermee begrens je de schouder van het paard zodat hij niet over de schouder naar binnen valt.
Doe ik ook wel eens, maar ik streef eigenlijk naar stelling of lengtebuiging naar binnen en dan wil ik wel even met de binnenhand van de hals af om stelling te vragen. Mocht niet. Handen moesten bij elkaar.
xSlvna schreef:Desiree schreef:Als ik daar geen gelegenheid voor krijg, word ik gefrustreerd en gespannen.
Je had wel de gelegenheid. Je zit op jouw paard en als jij wilt stappen ga jij stappen al gaat de instructeur op zijn hoofd staan.
Jij moet doen wat je goed acht voor je paard, mijn stalbaas zei ook vaker "Hup zet m nu aan t werk" en dan ging ik fijn stappen als ik dat aanvoelde. Dan ging ie maar flippen, stuurde die me maar uit de rijbak. Boeit mij toch niet, ik ga mn paard niet aftrappen voor een vent met een diploma. Ik zou ook mijn kind niet mishandelen als iemand dat zei.