Moeilijk nageeflijk willen lopen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaraW1989

Moeilijk nageeflijk willen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 14:52

Paard loopt moeilijk nageeflijk iemand tips? Gaat het gevecht met je aan, geeft zich op een gegeven moment over en loopt dan super.

Rug, hals foto's zijn in orde.
Behandeld door osteopaat dus los in het lijf.
Zadel is ook in orde.
Rijd met myler bitje, heb al een bustrens geprobeerd.
Is voorwaarts

Renskexb

Re: Moeilijk nageeflijk willen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:53

Als hij het gevecht met je aan gaat, wat doe jij dan om hem nageeflijk te krijgen?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:54

Is er ook naar jouw rijstijl gekeken? Heb je wel een klik met het paard? Heb zelf 3 jaar gereden op een paard waarbij alles in orde was maar de klik was er gewoon niet. Anderen reden er zo mee weg, ik kon er niks mee. Het ligt lang niet altijd een het paard.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:55

Bedoel je het paard wat je voor een best bedrag te koop hebt staan? Ik klikte hem aan omdat het papier me aansprak, maar pff. Als hij inderdaad röntgenologisch volledig goed is dan zit daar nog heel veel werk in.

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:05

Het is niet alleen bij mij het geval. Ik ga het gevecht niet aan vandaar dat ik hem door een ander laat rijden met meer ervaring. Er rijd nu een dame op die veel ervaring heeft en daar doet die het de eerste 5 minuten ook bij en daarna is er niks meer aan de hand. Er wordt gezegd dat het het karakter is en dominantie ik heb daar mijn twijfels bij.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:07

Ik denk dan ook dat het dominantie is. Hoe is het paard op de grond, accepteert hij op de grond wel druk van je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:09

Tja valt weinig over te zeggen zonder het paard te zien. Het gaat er ook om hoe er nageeflijkheid wordt gevraagd. Ga je enkel aan de voorkant zitten, of werk je vanuit het hele lijf. Want hoe gaat hij het gevecht aan en wat doen jullie dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:10

Paarden denken niet van "goh, schijt aan wat mijn baasje zegt ik ga niet op die en die manier lopen". Want nagefelijkheid is geen kunstje of een oefening. Het is een manier van lopen die voortkomt uit ontspanning. Ik weet niet hoe jij hem nagefelijk vraagt maar daar kan de fout ook zitten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:10

Tja, het zou kunnen, niet alle paarden doen het vanzelf. Je hebt schijnbaar al aardig wat medische dingen uitgesloten. Wellicht is het een paard dat toch anders opgewarmd of bereden moet worden. Men kan nog zo veel ervaring hebben, als het eerst een gevecht is, is het paard niet voor ze geschikt. Het paard dat ik momenteel rijd, rijd ik zo mee weg, maar het andere paard gaf mij maar zelden een moment dat het echt goed ging, terwijl ze bij een ander heel gaaf liep. Soms is het niet anders..

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:11

Ja op de grond wordt het geaccepteerd. Het is alleen als je op stapt, 5 minuten een gevecht en dan loopt het super. Dat vind ik er gewoon zo raar aan. Heb er nog 2 mensen opgehad met begeleiding van de dame die hem rijd, met de 1 ging het helemaal niet en de ander zet door en het gaat goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:17

Maar wat doet hij dan? En wat doen de ruiters dan?

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:22

Hij gaat met de neus in de lucht lopen. Houden lichte druk op de teugels. Het is niet dat hij vastgezet wordt waardoor hij zich gaat verzetten.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:23

Wanneer is het gebit van je paard voor het laatst nagekeken/behandeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:24

tamaraW1989 schreef:
Hij gaat met de neus in de lucht lopen. Houden lichte druk op de teugels. Het is niet dat hij vastgezet wordt waardoor hij zich gaat verzetten.

Maar doet hij dat als je uberhaupt de teugels op maat maakt of op stapt?
Is hij verder rustig in de mond?
Hoe staan zijn oren/ wat is zijn uitdrukking hierbij?
Hoe zijn zijn tanden?

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:25

Tandarts is 3 maanden geleden geweest

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:25

Hoe doet hij het zonder bit? Geen scherpe hoeken aan het bit zelf?

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:28

Als je opstapt is er niks aan de hand, zodra je je teugels op maat gaat maken komt die neus in de lucht. De dame die hem rijd heeft nu 1 keer gehad dat hij dat niet deed en goed begon.

Met de bustrens is hij rustiger in de mond.
Tanden zijn 3 maanden geleden gedaan
Oren staan nijdig en ook is zijn uitdrukking zo

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:29

En als je bitloos rijd doet hij het dan ook?
Wat voor neusriem heb je?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:31

Is hij uberhaupt al sterk genoeg? Hoe oud is het dier?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:31

Bij een nijdige uitdrukking bij verschillende ruiters denk ik toch aan lichamelijke ongemakken. Hoe snel pak je de teugels op maat? Na 1 rondje stappen? Direct? Doet hij ook nog lastig als hij in alle gangen aan een lange teugel (15/20 min o.i.d). wordt warmgereden?

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:32

Nooit bitloos gereden. Het bit is verder in orde. Heb een dubbele neusriem, passen altijd 2 vingers tussen

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:34

Misschien eens bitloos proberen? Gewoon puur om te kijken hoe hij daar op reageert. En hoe dik is je neusriem? Misschien een foto'tje van het rijden en van hoe het hoofdstel zit etc.

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 15:38

Wordt minimaal 15 minuten gestapt met lange teugel paar rondjes draven en dan teugels op maat.

Ik heb een dikke neusriem

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:39

Heb je rijfoto's voor ons makkelijker te beoordelen

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:40

en als je hem gewoon wat losser laat? nagevelijkheid komt van uit de ontspanning niet omdat de ruiter het perse wilt. Ik ken paarden die met mensen die proberen ze aan de teugel te krijgen niks doen en neus in de lucht houden terwijl als er een kind van 10 oprijd en wat voltjes en dergelijke maakt lopen ze in eens voorbeeldig nagevelijk. Mijn advies is dus wat minder proberen en gewoon proberen wat stelling en buiging te vragen en misschien heel lichtjes vragen maar niet gaan overdrijven omdat ie zn neus in de lucht gooit.

Ik rijdt nu ook zo'n pony waarbij die aan het begin alleen maar met zijn neus in de lucht liep. Als ik er nu opstap en 1 keer vraag loopt ie goed nagevelijk, hij heeft bij mij nu het vertrouwen en doet hij het zelfs bitloos :) (bij andere doet ie het nooit met bit/bitloos)