Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
troi schreef:Baby_Lucky schreef:Waarom zou dit geen medische reden kunnen hebben?
Dus ik moet hem maar gewoon stil laten staan in t parcour tijdens het springen???
Ja..
Dat is pech hebben vrees ik
Baby_Lucky schreef:troi schreef:
Ja..
Beetje banketstaaf als je dat elke keer gebeurt als je moet springen... Hier ben ik t niet mee eens... Een 'normaal' paard is zo gebouwd dat hij gewoon kan bewegen tijdens het mesten....
Baby_Lucky schreef:Baby_Lucky schreef:Waarom zou dit geen medische reden kunnen hebben?
Dus ik moet hem maar gewoon stil laten staan in t parcour tijdens het springen???
Ja..
Beetje banketstaaf als je dat elke keer gebeurt als je moet springen... Hier ben ik t niet mee eens... Een 'normaal' paard is zo gebouwd dat hij gewoon kan bewegen tijdens het mesten....
dresjoepie schreef:Een paard kan prima lopend poepen. Als er een leeuw achter aan zit denkt hij ook niet: "Laat ik eens stoppen." Daarom kan een paard lopend poepen en wij niet!
Maar goed op veel stallen moet de mest op geruimd in de bak, waardoor mensen het paard leren stil te gaan staan. Een hoopje opruimen is minder werk dan een spoor.
Ken enkele paarden die dit doen, ook in de ring of het parcours. Daar zou ik niet blij mee zijn, maar ik ken ook een paard die het nu niet meer doet. Dat was inderdaad niet met suikerklontjes, maar een keer of 3 een goede lel. Leuk is dat niet nee, en daarom leer ik mijn paarden liever gelijk door te lopen. Wat ze niet aanleren, hoeven ze ook niet af te leren!
Leen schreef:s
@ evelijn: stilstaan om te mesten staat qua punten wel gelijk aan een weigering als ik me het goed kan herinneren.
Evelijn schreef:Leen schreef:s
@ evelijn: stilstaan om te mesten staat qua punten wel gelijk aan een weigering als ik me het goed kan herinneren.
Maar hij blijft weigeren... dus dat is dan uitsluiting.. ipv 1 weigering..
en ja hij moet leren niet te mesten tijdens het parcours... maar ik vind dat een paard wel ruimte moet krijgen om te mesten tijdens een lesuur oid... en dus ook zoals jullie de ruimte geven dat hij even kan mesten voor het parcours.