aeolusnr1 schreef:zelfde antwoord als in je andere topicvraag.
De fout zit niet bij je paard, en heeft ook niets te maken met bang zijn, de fout moet je bij de ruiter zoeken dus bij jezelf.
Verklaar je nader..
Hier zijn werkelijk alle paarden in meer of mindere mate bang in een bepaalde hoek.. ( 15 stuks)..Die van mij spant de kroon.. Heb alles geprobeerd.. Van zeer streng aanpakken, van aan de hand werken ook in die hoek ( waarbij ik oefeningen deed bijvoorbeeld klein beetje druk op de atlas waardoor t paard hoofd/ hals liet zakken en endorfines aanmaakt) ik aan de buitenzijde lopen zodat t paard aan mn binnenzijde loopt zodat t voor haar vertrouwder was..Achter ander paard aan..proberen steeds dichterbij in die " enge" hoek te komen dmv steeds een paar cm dichter naar die hoek, snoepjes geven in die hoek, uit frustratie ook wel es gruwelijk straf gegeven..Niks maar dan ook niks hielp.
De vertrouwensband is tussen ons overigens zeer goed..Ik kan met dit paard op wedstrijd, overal waar ik wil t bos in, ik kan ook zo naar een binnenbak allemaal geen probleem.. Het leiderschap is toch echt wel op een prettige wijze bevestigd..
Tja alleen die ene hoek..
Dus benieuwd hoe jij dat in deze ziet..