Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
isabel_94 schreef:Als hij in draf door de bak holt op een volte zetten, volte steeds kleiner maken. Op een gegeven moment moet hij wel langzamer gaan.
aeolusnr1 schreef:Gewoon beter leren paardrijden, de fout zit niet bij het paard maar bij de ruiter, en bij de belering van het paard, maar zoals je nu bezig bent komt dit zeker niet goed.
les nemen en leren paardrijden
aeolusnr1 schreef:Gewoon beter leren paardrijden, de fout zit niet bij het paard maar bij de ruiter, en bij de belering van het paard, maar zoals je nu bezig bent komt dit zeker niet goed.
LunaB schreef:aeolusnr1 schreef:Gewoon beter leren paardrijden, de fout zit niet bij het paard maar bij de ruiter, en bij de belering van het paard, maar zoals je nu bezig bent komt dit zeker niet goed.
Ik vind dit best zoals hierboven is gezegd best bruut.
vooral omdat het een voorwaarts en heet paard is. En jij hebt mij nooit zuen rijden, dus hoef je daar ook geen commentaar op te geven.
aeolusnr1 schreef:Ik weet donders goed dat dit hard aan komt, maar met een reactie als die van jou ga je het echt niet oplossen, erger nog veel kans dat het erger wordt of dat er een ongeval gebeurt.
Er kan altijd een ongeval gebeuren, dat is waar, maar je moet dit beperken tot het allergrootste minimum, en dat wil zeggen eerst controle over het paard zijn voeten en dan pas rijden.
Persoonlijk stap ik niet op een paard die niet echt een stuur heeft, ik stap ook niet op wanneer er geen rem is (en dan bedoel ik hier de wil om op mijn vraag te stoppen, ik zeg echt de wil het paard moet dit dus willen doen, dus niet door aan teugels te trekken).
Een goed voorwaarts paard is makkelijker dan een te traag paard, maar als ruiter moet je dit wel aankunnen, en in overleg en met volle overtuiging en rust je vraag duidelijk en verstaanbaar naar het paard overbrengen.
Ik heb jou nog niet zien rijden, dat is waar, maar ik heb al duizenden zien rijden en heb met heel veel paarden gewerkt waarmee anderen niet meer durfden te werken, en ik weet dat de fout niet bij het paard zit, die zit altijd bij de ruiter, hoe raar dit ook klinkt.
werk aan jezelf en je hebt een heel ander paard.
Volgens je profiel ben je pas 12j, geen enkel probleem hoor iedereen heeft het moeten leren, en ook ikzelf leer nog elke dag bij, en weet nu ook dat ik het nooit echt goed zal leren.
Maar wanneer je van jezelf denkt tjaaa ik kan het al vrij goed maar mijn paard is moeilijk en wil soms niet meewerken en schrikt en dendert soms door de bak en ...... neee werk aan je zelf en je zal zien dat daar de oplossing zit.
Maar gezien je leeftijd is dit paard mssn net iets te veel paard voor je.
succes zou ik zeggen.aeolusnr1 schreef:Gewoon beter leren paardrijden, de fout zit niet bij het paard maar bij de ruiter, en bij de belering van het paard, maar zoals je nu bezig bent komt dit zeker niet goed.