Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
elin1981 schreef:ja dat is zeker een optie, Weet iemand hier of je zelf (als leek) kan checken of ze voetzolen gevoelig zijn, of kan alleen een smid dat bekijken, bevoelen met de tang? anders ga ik vandaag eens checken of ik iets kan bemerken....
elin1981 schreef:Dank je wel voor het fijne meedenken!! longeren doet ze opzich braaf, echter, omdat ze een enorme (echt enorm) galopsprongen maakt, zeker met de ijzers eronder destijds, is de galop aan de longe niet haalbaar voor haar. Ze is uiteraard nog jong en uit balans (elk jong paard), maar mede door haar enorme sprongen kan ze moeilijk galopperen op zo;n korte volte. Verder doet ze alles wat ik vraag en netjes, ook ontspannen trouwens, zonder pessoa of dingen loopt ze lang en laag aan de longe. Mijn band met haar is uiteraard nog huiverig, door mijn ervaringen me tmijn vorige paard (die een chronische afwijking bleek te hebben), was ik altijd bang voor kreupelheden! ik ben dus bij elke stap die ze verkeerd zet angstig dat ze pijn heeft. verder ben ik echt gek op haar, vind haar prachtig, ze is aan de hand en op stal superrrrr lief naar alle mensen toe trouwens, heel nieuwsgierig, speels, aanhankelijk, op zoek naar aandacht etc. Tandarts komt 6de van januari! (ben heel benieuwd)! maar ze is bij de handelaar helemaal nagekeken en gecheckt, dus kan me niet voorstellen dat er iets heel ergs uit zou komen zeg maar. Ik heb instructie maar niet vaak, ik moet er een eindje voor rijden namelijk (omdat ik me op die plek echt thuis voel qua instructie) dus het is niet wekelijks... ..Ik heb inmiddels een hele lijst met dingen waarvan ik denk dat kan het zijn, dat kan het zijn, inderdaad is afvinken een goeie!