Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
janderegelaa schreef:Ik vind dat honden aan de lijn horen als die niet met andere dieren kunnen. Die zijn uiteindelijk de veroorzaker. Een volwassene kan er ook af gaan als er een hond achter het paard aan zit.
MyHorseGirl schreef:Voor de veiligheid lijkt het me goed als zo'n jong kind vastzit, voor als er dus dit soort dingen gebeuren. Maar, er zijn ook genoeg jonge(re) kinderen die wel op het strand kunnen rijden. Zou het dan ook moeten? En wat als er een paard bij is en dus niemand om het kind vast te houden? Bovendien, wat doe je dan met mensen die niet/slecht kunnen rijden en ook op het strand komen? Maw, waar trek je dan de grens? Op het strand rijden blijft altijd wel een dingetje, paardeneigenaren denken net zo veel vrijheid te hebben als hondeneigenaren. Ik rijd wekelijks op het strand, houd me netjes aan de regels en !probeer! zoveel mogelijk mensen te omzeilen, maar af en toe lukt dat niet. Zeker als ze zelf niet aan de kant gaan en ik geen kant op kan. Meestal als ik honden zie die loslopen, ga ik stappen i.v.m. veiligheid. Als ze naar me toe komen rennen, roepen de meeste mensen hun honden wel weer terug, maar veel ook niet. Dan roep ik ook: als hij trapt is het uw probleem! Gelukkig is mijn paard honden gewend en geeft hij er dus vrij weinig om. Maar goed, alle paarden kunnen van honden schrikken met als gevolg dat er af valt.. Tja die dingen gebeuren.
KimD schreef:janderegelaa schreef:Ik vind dat honden aan de lijn horen als die niet met andere dieren kunnen. Die zijn uiteindelijk de veroorzaker. Een volwassene kan er ook af gaan als er een hond achter het paard aan zit.
De honden mogen officieel los op het strand, staat aangegeven.
Je kunt het ook omdraaien, de vader is de veroorzaker. Die kiest er zelf voor om met zo'n jong kind zich te begeven op een strand waar honden los mogen, waar het druk is door mooi weer etc.
Veel mensen weten het niet eens van hun hond hoe die reageert op een bepaald dier of gebeurtenis, waarschijnlijk deze mensen ook niet. Want toen ze riepen gingen de honden braaf terug, maar toen was het kwaad wel al geschied.
Tobbes schreef:Vindt zelf ook ontverantwoord dat kind zo los laten rijden. Het is geen bak, maar strand met mogelijke gevaren waar zo kind totaal geen benul van heeft.
Denk niet alleen aan honden, maar je hebt ook te maken met wandelaars, prikkeldraad, autowegen waar diertje zo naar toe kan lopen, enz.
Ik ben zo wie zo geen voorstander van om mindere jarige zonder begeleiding buiten te laten rijden. De minimale leeftijd bij scooters en snor fietsen is ook niet voor niets 16 jaar. Heeft iets met inzicht te maken of zo
Tobbes schreef:Ik ben zo wie zo geen voorstander van om mindere jarige zonder begeleiding buiten te laten rijden. De minimale leeftijd bij scooters en snor fietsen is ook niet voor niets 16 jaar. Heeft iets met inzicht te maken of zo
Zeeuwsemeid schreef:Tja ik denk toch ook dat je niet van te voren in kan schatten hoe goed een kind rijd.. er zijn ook kinderen die wel op een schrikkende/vluchtende/bokkende/steigerende pony kunnen blijven zitten en zo de controle weer terug kunnen krijgen. Het is aan de ouder om het kunnen van zijn/haar kind in te schatten..