Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jensvl schreef:Er zijn veel tips die gegeven kunnen worden, maar ze hangen sterk af van wie het paard is. Het beste is dat er iemand met ervaring met dit probleem langs kan komen. Als je laat weten in welke omgeving je woont, kunnen mede-bokkers in de buurt eventueel komen helpen.
nuscaniels schreef:Inderdaad heel consequent zijn en veel overgangen.
De mijne heeft vanaf het inrijden al maling aan de beenhulpen gehad. Door consequent zijn is dit heel erg verbeterd maar wel iets wat getraind moet blijven.
Niet continu drijven, opbouwen met je hulpen en zodra ze voorwaarts gaan gelijk toestaan.
midgie schreef:jensvl schreef:Er zijn veel tips die gegeven kunnen worden, maar ze hangen sterk af van wie het paard is. Het beste is dat er iemand met ervaring met dit probleem langs kan komen. Als je laat weten in welke omgeving je woont, kunnen mede-bokkers in de buurt eventueel komen helpen.
Is het niet zo dat het het van de ruiter afhangt?
Een paard reageert zoals hij behandelt word en dat is vaak met te veel .
TS als je in de buurt woont je bent welkom
midgie schreef:nuscaniels schreef:Inderdaad heel consequent zijn en veel overgangen.
De mijne heeft vanaf het inrijden al maling aan de beenhulpen gehad. Door consequent zijn is dit heel erg verbeterd maar wel iets wat getraind moet blijven.
Niet continu drijven, opbouwen met je hulpen en zodra ze voorwaarts gaan gelijk toestaan.
Wat bedoel je met opbouwen van je hulpen?
Als het bij het inrijden al fout gaat is dat niet het paard maar de ruiter,
Een paard heeft geen maling aan de hulpen, pas als die te groot worden dan gaat het fout.
Als een paard een vlieg voelt landen, hoe denk je dan dat een beenhulp overkomt, hoe zou jij het vinden als ze je in je zij gaan zitten schoppen,
Snap nog steeds niet waarom mensen zelf niet ontwikkelen en bedenken dat het niet echt paard vriendelijk is om te schoppen of met de zweep te gaan tikken.
Ook instructeurs die deze tip nog geven zouden zich bij moeten laten scholen of geen les meer mogen geven.
Ik ben gek op mijn paarden, waarom zou ik ze dan pijn willen doen??
midgie schreef:nuscaniels schreef:Inderdaad heel consequent zijn en veel overgangen.
Wat bedoel je met opbouwen van je hulpen?
Als het bij het inrijden al fout gaat is dat niet het paard maar de ruiter,
Een paard heeft geen maling aan de hulpen, pas als die te groot worden dan gaat het fout.
Als een paard een vlieg voelt landen, hoe denk je dan dat een beenhulp overkomt, hoe zou jij het vinden als ze je in je zij gaan zitten schoppen,
Snap nog steeds niet waarom mensen zelf niet ontwikkelen en bedenken dat het niet echt paard vriendelijk is om te schoppen of met de zweep te gaan tikken.
Ook instructeurs die deze tip nog geven zouden zich bij moeten laten scholen of geen les meer mogen geven.
Ik ben gek op mijn paarden, waarom zou ik ze dan pijn willen doen??
tmr001 schreef:Het slaan of schoppen is niet om het paard pijn te doen, maar om een reactie te vragen. Als je die reactie niet krijgt maak je de hulp groter, zoals hierboven omschreven. Als je dit correct en consequent doet zorgt dit ervoor dat je de hulp op gegeven moment wel degelijk heel klein kan houden. Ik vind het niet paardvriendelijk om te gaan rijden, maar niet probeert heel duidelijk te zijn met wat je vraagt. Paarden slaan en schoppen elkaar vaak ook als ze paardvriendelijk met elkaar in de wei staan, en nog wel een tikkie harder dan wat wij doen met onze benen en zweepjes.
midgie schreef:tmr001 schreef:Het slaan of schoppen is niet om het paard pijn te doen, maar om een reactie te vragen. Als je die reactie niet krijgt maak je de hulp groter, zoals hierboven omschreven. Als je dit correct en consequent doet zorgt dit ervoor dat je de hulp op gegeven moment wel degelijk heel klein kan houden. Ik vind het niet paardvriendelijk om te gaan rijden, maar niet probeert heel duidelijk te zijn met wat je vraagt. Paarden slaan en schoppen elkaar vaak ook als ze paardvriendelijk met elkaar in de wei staan, en nog wel een tikkie harder dan wat wij doen met onze benen en zweepjes.
Idd slaan of bijten paarden mekaar, maar vaak zijn dat niet de leiders die dit doen, die kunnen met hele kleine voor ons onzichtbare aanwijzingen laten zien aan een ander paard wat er van hem verwacht word, dus als je groot moet worden in je hulpen, heeft je paard jou dus nog niet als leider geaccepteerd, miss daar eerst eens aan werken dan.