Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
listiglistje schreef:Je kan je maar ergens druk om makenppppfff moraalridders hier op Bokt.....
Alles is oorzaak-gevolg.... nou benoemt men vaak het gevolg en krijgt toch oplossingen voor de oorzaak?
Ik kan mezelf er niet druk om maken, ik durf te wedden dat 99,9% hier op Bokt geen sterruiter is (inclusief mezelf)![]()
Met paardrijden ben je nooit uitgeleerd!
pinto_1 schreef:Tja, ik snap het probleem eerlijk gezegd niet. In alles wat je opnoemt zal de ruiter het moeten verbeteren, het paard gaat niet vanzelf beter lopen. Dus is het toch automatisch een rijtechnische "fout", en niet die van het paard?
Dan hoeft er van mij niet bij te staan dat de ruiter het niet goed doet, dat snappen we zelf ook wel.
listiglistje schreef:Je kan je maar ergens druk om makenppppfff moraalridders hier op Bokt.....
Alles is oorzaak-gevolg.... nou benoemt men vaak het gevolg en krijgt toch oplossingen voor de oorzaak?
Ik kan mezelf er niet druk om maken, ik durf te wedden dat 99,9% hier op Bokt geen sterruiter is (inclusief mezelf)![]()
Met paardrijden ben je nooit uitgeleerd!
fleurtjeuh schreef:Wat ben ik blij dat ik een aantal maanden zeer goede en intensieve instructie heb gehad op goede paarden.
Zo is mij haarfijn uitgelegd wat ik fout deed, wanneer en hoe, en dat daarom het paard niet deed wat ik vroeg.
Wat een eye openers, wat heb ik veel geleerd. En sindsdien kan ik makkelijker wegrijden op de meeste paarden, omdat zolang je duidelijk bent, stil en in evenwicht zit, de meeste paarden prima kunnen lopen.
silvia58 schreef:fleurtjeuh schreef:Wat ben ik blij dat ik een aantal maanden zeer goede en intensieve instructie heb gehad op goede paarden.
Zo is mij haarfijn uitgelegd wat ik fout deed, wanneer en hoe, en dat daarom het paard niet deed wat ik vroeg.
Wat een eye openers, wat heb ik veel geleerd. En sindsdien kan ik makkelijker wegrijden op de meeste paarden, omdat zolang je duidelijk bent, stil en in evenwicht zit, de meeste paarden prima kunnen lopen.
Over die instructie zou ik wel wat meer willen weten !
Is dat voor iedereen mogelijk om eens te volgen en waar is het ?
Ik denk dat je daar idd heel veel van op kan steken en jezelf kan verbeteren.
Rindin schreef:Denk dat er nog een veel groter probleem zit in het feit dat de ruiters prima op foto's zien dat
hun paard wat duikt (enzovoorts), maar dat ze geen idee hebben hoe ze dat op de juiste manier
zouden moeten/kunnen oplossen.