Bauke is een 7 jarige friese ruin van 1,70. Hij was voorheen van mijn moeder, maar wij hebben in de zomervakantie besloten om van paard te wisselen. Bauke heeft vrijwel stilgestaan het afgelopen jaar, en is ook nog vrij groen.
Ik heb hem eerder ook wel voor mijn moeder gereden, maar niet echt met heel veel succes. Meneer was altijd met superveel kracht gereden, altijd ver achter de loodlijn en nogal heet. Nu ben ik 15 jaar en heb de kracht van een kip, dat was een fantastische combinatie natuurlijk

Ik rijd zelf volgens het freestyle systeem van Emiel Voest, maar ik les bij Petra Verstraaten. Ik doe dit al zo'n acht jaar. Eerste maand heb ik vooral vanaf de grond gewerkt, heel veel basisafrichting erop gezet. Dat was toch wel hard nodig. Daarna langzaam aan de dubbele lange lijnen opgepakt en het lang en laag rijden. Sinds twee weken rijd ik hem af en toe dressuurmatig en ik kan wel zeggen: wat een wereld van verschil!!
Ik rijd nu bitloos en met een Christ.
Als je nog tips en trics hebt, ik hoor ze heel graag! Hij loopt nog steeds wel eens achter de loodlijn, maar dit is dus work in progress!
Eerst even inrijden!

Af en toe versneld hij in een keer, waardoor ik mijn benen optrek, foei!!

Dan pakken we het uiteraard iets serieuzer op!

En is het tijd voor schakelen!! I love it! Dat zit zo verschrikkelijk machtig

Mijn houding vind ik dan wel een stuk minder leuk, jeetje wat erg

Jaa, de galop!! Ookal zo'n retegaaf gevoel!

Dan nog even chill uitdraven en dan zit de training er al weer op voor vandaag!

Als laatste nog een primeur! Het eerste 2 minuten buitenritje zit erop, megatrots!

Je snapt uiteraard al uit dit topic dat ik megatrots op hem ben (en natuurlijk ook een beetje op mezelf)! Er is altijd zat te verbeteren, dus ik hoor het heel graag!!