bigone schreef:Mooi paard maar probeer de training nog iets beter op je paard af te stemmen. Als je het filmpje bekijkt dan geef je inderdaad in draf bij elke pas been. Hoe goed het ook in het uur daarvoor ging, met deze manier van rijden breek je meer af dan dat je op bouwt. Je zit er netjes op want de lengte van je bovenlichaam werkt bij paardrijden in je nadeel. Je moet ontzettend goed boven je paard blijven om de balans niet te verstoren. De bakkabouter in de hoek, volgende keer terugnemen , opnieuw die hoek inrijden, aanspringen en belonen als ze het goed doet. En verder, zo doorgaan en niet al te veel gaan focussen op verzamelen, het lijkt er misschien op maar in het filmpje loopt ze op het oog netjes maar is ze gewoon zwaar onder het tempo aan het lopen. Dat komt omdat ze dus moe was maar probeer nieuwe dingen uit als ze nog niet moe is en ook soms gewoon belonen en klaar als ze iets erg goed doet. Dit zal ze zeker onthouden, wij hebben bij het aanleren van moeilijkere oefeningen wel eens dat het paard na een kwartier gewoon klaar is(ex 10 min. warmstappen en draven) Training hoeft zeker niet lang te zijn om ook effectief te zijn.
Bedankt voor je reactie.
Het doel bij ons om haar wat terug in het tempo te rijden is om zo haar aandacht te houden en controle en dan voorwaarts, nu was ze idd al moe dus zeker teveel been maar idd nog te sloom.
Die hoek ik weet het terug nemen en aanspringen maar ik ging door omdat ze verder niet reageerde en normaal door te rijden was. eigenlijk niet helemaal de bedoeling maar als ik doe alsof er niks aan de hand is dan kijkt ze ook niet meer, terwijl als ik het opzoek ik juist meer schrikreacties door de hele bak krijg.
Mijn bovenlichaam werkt idd in mijn nadeel, rechtopzitten is een hele opgave voor mijn buik en rug spieren!
Nieuwe dingen zijn we heel erg mee bezig zoals in de openingspost staat! Maar dat heb ik haar niet meer laten doen op het filmpje omdat ze dat allemaal al netjes had gedaan.
Gister heb ik ook maar 40/45 minuten gereden waarvan 20 minuten gestapt en warmdraven. Was druk in de bak dus dan doe ik altijd rustiger aan.
Overigens
Het is geen normaal paard om te rijden en heb er ook 3,5 jaar over gedaan om een lesgeefster te zoeken die niet zoals 'het boekje' les geeft want dat werkt niet. Het is er een met een rare gebruiksaanwijzing, ik zal in sommige mensen hun ogen apart rijden of dingen doen maar dit helpt bij haar wel.