Enorme voorruitgang Mirre (Burggraaf x Florestan)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Enorme voorruitgang Mirre (Burggraaf x Florestan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:29

Hallo!

ik heb al een tijdje niets meer geplaatst!
Ik sta nu sinds april op een andere stal waar wij samen enorm gegroeid zijn!
Het rijden gaat stukken beter.

Mirre is een KWPN merrie van 11 jaar, Wij rijden op dit moment L1 (+5).

Wij zijn nu vooral bezig met controle, zichzelf dragen, en we pakken sinds afgelopen week de oefeningen travers, schouder binnenwaarts en appuyementen mee. dit soort dingen kunnen wij nu eindelijk doen omdat we nu de basis goed hebben, en het is natuurlijk het gymnastiseren van het paard.
dit doet zij allemaal erg goed!

Hier paar foto's van augustus en september. de foto's zijn niet van goede kwaliteit maar toch wilde ik het laten zien.
deze week zal ik goede rijfoto's laten nemen met een camera, die zal ik dan bij RITP plaatsen!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. het verschil in paar maanden tijd!
Afbeelding

Nog een filmpje van vandaag, zitten mooie stukken tussen. paar miscommunicatie's zoals bij het aanspringen, daar was namelijk een bakkabouter :j

Wees lief! wij werken keihard om steeds beter te worden, en vergeleken met eerst zijn wij al een heel eind gekomen!

:wave:

Marjo89

Re: Enorme voorruitgang Mirre (Burggraaf x Florestan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:15

Rij je met sporen ? Dat kan ik moeilijk zien. Ik vind je benen echt vreselijk storend en onrustig. Je drijft elke pas aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:06

Ik vind het er best fijn uitzien, misschien mag het nog net wat meer voorwaarts gereden. Het lijkt nu soms of ze een beetje blijft 'hangen' in de draf. Tempowisselingen naar voor en terug? En die staart: wat apart met dat witte erin; mooi!

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:10

Wat Marjo89 als zegt vindt ik je benen te onrustig, voor de rest ziet het er prima uit.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:08

Mooi paard!

Maar je benen moeten echt een stuk stiller als je met sporen rijd. Je drijft hem de hele tijd aan.
En in draf wat hoger tempo. Je houd hem erg tegen.
Persoonlijk zie ik ze zelf liever met wat meer hals lengte en wat meer over de rug.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:42

Ik denk dat ze zo kort wordt aaan de voorkant omdat je wilt sluiten, maar ze komt dan nog niet zo op the achterbeen. Wel al een stuk beter dan eerst hoor. Maar ze wordt wel korter aan de voorkant, maar niet dragender achter. Blijf idd opletten dat je het neusje eruit houdt.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 18:57

Bedankt voor de reacties waar ik iets aan heb.

Ja ik rijd met sporen maar prik haar niet met mijn sporen. Normaal zijn mijn benen altijd aardig stil hoor! Kan ook filmpje laten maken van het begin van het rijden. Ik was al een uur aan het rijden dus ik moest haar nu echt naar voren houden zoals jullie zien. Idd zonde, hiervoor kon ik heerlijk op een goed tempo met achterbeen goed erbij rijden.

Nu ze steeds andere en nieuwe oefeningen moet doen is ze sneller leeg en ook voor haar koppie moet ze veel verwerken.

Binnenkort zal ik filmpje en fotos plaatsen (betere) vanaf het begin dat ik rijd, dan zie je namelijk duidelijk verschil!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:21

dat je zo veel moet werken betekent dat je te lang bent doorgegaan. (mijn bescheiden mening). als t beestje zo goed heeft gewerkt is het heel jammer om dan zo te eindigen. tip is dus te stoppen als ze nog een beetje energie over heeft.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:23

kippetje schreef:
dat je zo veel moet werken betekent dat je te lang bent doorgegaan. (mijn bescheiden mening). als t beestje zo goed heeft gewerkt is het heel jammer om dan zo te eindigen. tip is dus te stoppen als ze nog een beetje energie over heeft.

Dit ben ik helemaal met je eens !!
Stoppen op het hoogte punt is mij geleerd..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:26

Ik snap niet dat mensen (meer dan) een uur vol kunnen maken tijdens een normale training. Worden ze overigens ook niet beter van. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik ga mee met mijn bovenstaanders, en knap en leuk paard! :j

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:30

Ik ga mee met het boven staande m.b.t je been ligging..
Daarnaast vraag ik me af hoe groot ze is?
Gelukkig ben je niet zwaar, stoor je dr niet. maar voor het 'mooie' ik vind je erg lang voor haar.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 19:42

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening daarover. Ik bepaal dat zelf wel. Niet iedereen hoeft hierom gelijk te gaan zeuren. Ik ga door totdat ik vind dat ze het goed heeft gedaan. En ja deze laatste 10 min waren misschien te lang maar hiervoor hoef ik niet afgekat te worden

En meer dan een uur? Ik was bijna een uur bezig. Incl 10 min instappen en draven dan pas het echte werk. Met tussendoor veel stappen. Wat denk je van de paarden in het echte hoge werk?

Ze is 1,60 ik 1,78. Ik ben absoluut niet te lang, mijn bovenlijf is alleen lang en wat is te lang? Dat is bij iedereen anders. Ik kom niet eens met mijn benen onder haar buik vandaan...

Voor de reacties waar ik WEL iets aan heb bedankt
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 21-09-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:51

Wel een beetje azijnpis reacties hier moet ik zeggen. TS is echt niet te groot en al helemaal niet te zwaar als ik t zo zie. Ik vind het knap hoe jullie het zo ver hebben geschopt al, ze is vorig jaar flink ziek geweest en om dan binnen een jaar tijd alweer zo lekker op niveau te rijden is knap. Ga lekker zo door, jullie komen er wel :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 19:54

yeentll schreef:
Wel een beetje azijnpis reacties hier moet ik zeggen. TS is echt niet te groot en al helemaal niet te zwaar als ik t zo zie. Ik vind het knap hoe jullie het zo ver hebben geschopt al, ze is vorig jaar flink ziek geweest en om dan binnen een jaar tijd alweer zo lekker op niveau te rijden is knap. Ga lekker zo door, jullie komen er wel :)

Bedankt! En ja zeker waar, minder dan anderhalfjaar geleden was ze doodziek en dat 2,5 jaar lang (bij mij en nog 5 jaar bij vorige eigenaar!! )

Ik ken haar door en door en luister altijd naar haar en weet dus wanneer het teveel wordt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:00

wat heb ik een respect voor jouw doorzettingsvermogen.

haar achterbeen mag er van mij meer onder en ze mag van mij langer van voor. Iets meer lucht.

Maar wees trots op de ontzettend mooie dame die je onder je hebt.

veel succes en gewoon verder trainen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:06

ynskek schreef:
wat heb ik een respect voor jouw doorzettingsvermogen.

haar achterbeen mag er van mij meer onder en ze mag van mij langer van voor. Iets meer lucht.

Maar wees trots op de ontzettend mooie dame die je onder je hebt.

veel succes en gewoon verder trainen.

Dankjewel lief van je! Het is ook een heerlijk lief en eerlijk paard!

Bedankt voor de tip ik vind dat zelf ook e ga daar zeker mee aan de slag! :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:07

Lieve Salina .......het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag ??????

WAUW WAUW WAUW.......wat ziet Mirre er geweldig goed uit {:} {:} {:}
Waarschijnlijk kennen de mensen die hier een wat pittige reactie geven jou en Mirre niet !
De goede tips er uit halen zou ik zeggen...maar blijf vooral in jezelf geloven !
Zonder jou goede gevoel voor Mirre was ze allang niet meer bij ons op aarde geweest,
maar al gaan hemelen. Blijf je lieve zelf en laat je niet verleiden tot pittige reacties terug !
Ga zo door en ik blijf volgen +:)+ Y;(

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:17

Goed bezig! Ze gooit haar achterhand wat naar binnen vooral in de galop. Probeer met je buitenteugel de schouder meer voor de achterhand te zetten.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:14

@silvia, wat een enorm lieve reactie! En wat leuk dat je ons nog steeds volgt!! Je mag een keer langskomen hoor! Als trouwe volger :)

En ik ben mega trots waarvan we komen, en idd ze zou eigenlijk al aan het hemelen moet zijn maar dat vonden wij beiden niet een goed idee!

@poown, dat zie ik als een compliment want ik deed dat expres haha! Beetje de achterhand sturen! Dus juist goed dat je dat ziet!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:38

Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg!
Probeer haar iets schoudervoor te houden in het galoperen en veel kleine schijnovergangen te maken.
Zowel naar voren en terug zodat ze meer tot dragen komt.
Ben een trouwe volger

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 15:14

Jessica24 schreef:
Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg!
Probeer haar iets schoudervoor te houden in het galoperen en veel kleine schijnovergangen te maken.
Zowel naar voren en terug zodat ze meer tot dragen komt.
Ben een trouwe volger

Bedankt voor je reactie!
Ik heb dit idd gister gedaan. Ze was gister enorm soepel en zo los. Ook had ik voor het eerst gewoon 40 min lang echt niets in mijn handen! Heerlijk! Dit is echt een hele uitdaging geweest om haar ontspannen op eigen benen te laten lopen(zeker een halfjaar) was gister erg blij!!

En super leuk dat je ons nog steeds volgt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:26

Mooi paard maar probeer de training nog iets beter op je paard af te stemmen. Als je het filmpje bekijkt dan geef je inderdaad in draf bij elke pas been. Hoe goed het ook in het uur daarvoor ging, met deze manier van rijden breek je meer af dan dat je op bouwt. Je zit er netjes op want de lengte van je bovenlichaam werkt bij paardrijden in je nadeel. Je moet ontzettend goed boven je paard blijven om de balans niet te verstoren. De bakkabouter in de hoek, volgende keer terugnemen , opnieuw die hoek inrijden, aanspringen en belonen als ze het goed doet. En verder, zo doorgaan en niet al te veel gaan focussen op verzamelen, het lijkt er misschien op maar in het filmpje loopt ze op het oog netjes maar is ze gewoon zwaar onder het tempo aan het lopen. Dat komt omdat ze dus moe was maar probeer nieuwe dingen uit als ze nog niet moe is en ook soms gewoon belonen en klaar als ze iets erg goed doet. Dit zal ze zeker onthouden, wij hebben bij het aanleren van moeilijkere oefeningen wel eens dat het paard na een kwartier gewoon klaar is(ex 10 min. warmstappen en draven) Training hoeft zeker niet lang te zijn om ook effectief te zijn.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 17:45

bigone schreef:
Mooi paard maar probeer de training nog iets beter op je paard af te stemmen. Als je het filmpje bekijkt dan geef je inderdaad in draf bij elke pas been. Hoe goed het ook in het uur daarvoor ging, met deze manier van rijden breek je meer af dan dat je op bouwt. Je zit er netjes op want de lengte van je bovenlichaam werkt bij paardrijden in je nadeel. Je moet ontzettend goed boven je paard blijven om de balans niet te verstoren. De bakkabouter in de hoek, volgende keer terugnemen , opnieuw die hoek inrijden, aanspringen en belonen als ze het goed doet. En verder, zo doorgaan en niet al te veel gaan focussen op verzamelen, het lijkt er misschien op maar in het filmpje loopt ze op het oog netjes maar is ze gewoon zwaar onder het tempo aan het lopen. Dat komt omdat ze dus moe was maar probeer nieuwe dingen uit als ze nog niet moe is en ook soms gewoon belonen en klaar als ze iets erg goed doet. Dit zal ze zeker onthouden, wij hebben bij het aanleren van moeilijkere oefeningen wel eens dat het paard na een kwartier gewoon klaar is(ex 10 min. warmstappen en draven) Training hoeft zeker niet lang te zijn om ook effectief te zijn.

Bedankt voor je reactie.

Het doel bij ons om haar wat terug in het tempo te rijden is om zo haar aandacht te houden en controle en dan voorwaarts, nu was ze idd al moe dus zeker teveel been maar idd nog te sloom.

Die hoek ik weet het terug nemen en aanspringen maar ik ging door omdat ze verder niet reageerde en normaal door te rijden was. eigenlijk niet helemaal de bedoeling maar als ik doe alsof er niks aan de hand is dan kijkt ze ook niet meer, terwijl als ik het opzoek ik juist meer schrikreacties door de hele bak krijg.

Mijn bovenlichaam werkt idd in mijn nadeel, rechtopzitten is een hele opgave voor mijn buik en rug spieren!

Nieuwe dingen zijn we heel erg mee bezig zoals in de openingspost staat! Maar dat heb ik haar niet meer laten doen op het filmpje omdat ze dat allemaal al netjes had gedaan.

Gister heb ik ook maar 40/45 minuten gereden waarvan 20 minuten gestapt en warmdraven. Was druk in de bak dus dan doe ik altijd rustiger aan.

Overigens
Het is geen normaal paard om te rijden en heb er ook 3,5 jaar over gedaan om een lesgeefster te zoeken die niet zoals 'het boekje' les geeft want dat werkt niet. Het is er een met een rare gebruiksaanwijzing, ik zal in sommige mensen hun ogen apart rijden of dingen doen maar dit helpt bij haar wel.

kusdeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:19

Wat heb jij een prachtig paard onder je kont zitten, overigens ga ik wel mee met de rest van hierboven. Probeer je benen lang te houden en niet elke keer zo optrekken. Dat zie je wel bij de laatste paar foto's. Desnoods doe je beugelriem 1 of 2 gaatjes langer. Qua verhouding zou dit nog wel te doen zijn. Maar probeer dan echt niet langer te worden. Dat zou namelijk zonde zijn, want het ziet er zeker niet verkeerd uit!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:36

Joolien schreef:
Ik denk dat ze zo kort wordt aaan de voorkant omdat je wilt sluiten, maar ze komt dan nog niet zo op the achterbeen. Wel al een stuk beter dan eerst hoor. Maar ze wordt wel korter aan de voorkant, maar niet dragender achter. Blijf idd opletten dat je het neusje eruit houdt.

Hier ben ik het mee eens, sterker nog ik denk dat het schrikkerige gedrag hier ook vandaan komt. Hoop niet dat dat heet bot over komt. maar ze loopt echt een beetje rond met de houding van "kijk mij mooi rond lopen". Sommigen merken al op dat je met je benen te veel moet doen. En ik snap dat het voelt en lijkt alsof het fijn gaat maar ik voorzie wel wat toekomstprobleempjes wanneer ze zo mag blijven lopen. Het ziet er een beetje 2 delig uit (ik zeg niet veel maar daar neigt het wel een beetje naar) Heb je haar voorvoeten wel eens horen ploffen tijdens de galop? Ze mag van mij in haar geheel gewoon echt wat meer doen.
Je bent leuk op weg hoor, en het is ook allemaal niet makkelijk. maar ben bang dat het schrikken ed nog veel erger gaat worden zo. Het moet wel echt van jou zijn.
Laatst bijgewerkt door Persevero op 24-09-15 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt