Ik heb 2 - 3 weken geleden een topic geopend hier over mij en mijn 6 jarige huurpony Buddy. Er waren enkele dingen waar erg op gewerkt moest worden, met name mijn handen. Ik heb zowel mezelf als mijn pony 2 weekjes rust gegeven en het rijden even achterwege gelaten, wat op zich niet slecht was, zodat we er beide nog plezier in zouden hebben.
Mijn houding is nog helemaal niet oké, ik heb zoals hier gezegd werd mijn beugels een gaatje langer gezet, maar ik zat echt heel ongemakkelijk en nog meer naar voren dan anders puur omdat ik dat echt geen fijn gevoel vind.. Dus sorry, die raad sla ik in de wind..
Ik krijg les en het is nu vooral de bedoeling om Buddy wat meer op zijn achterhand te krijgen én mijn houding te verbeteren. We komen er wel, stapje voor stapje.
Vergeet zeker niet dat ik nog maar een maand met hem rij en er dus soms nog wat miscommunicaties zijn..
Werkpunten;
- Voor me kijken
- Rechtop zitten
- die lelijke knik in mijn polsen wegwerken
Commentaar mag gegeven worden, maar houd het lief!
1. Even een voorbeeldfoto van hoe mijn handen waren;

2. En dan van vandaag;

3.

4. Hier heb ik een hele lelijke knik in mijn polsen..

5. Ik kan dus wel recht op zitten en voor me uitkijken!

En nog 2 sfeerfoto's
6. Pretkoppie (er lag een balk op de binnenhoefslag als oefening dat ie zou leren wenden in galop)

7.

Alvast bedankt!

Kan me voorstellen dat je niet lekker zit als je je beugels langer doet, het is immers een springzadel. Ben benieuwd hoe het gaat met het vzh zadel! Je hebt echt een leuk dier onder je kont. Veel plezier ervan en succes samen!