- Na een flinke blessure zijn we in de lente van 2014 L1 gaan starten.
- We mochten al gauw doorstromen naar het L2 en zijn vorig jaar zelfs naar de Hippiade geweest! Voor ons beide de eerste keer.
- In het najaar van 2014 zijn we M1 gestart
- April 2015 reed ik een hele gave masterclass bij Rien van der Schaft: [RT-HAW] Daroma (M2) Paard&Lifestyle masterclass Rien van der Schaft
- In mei 2015 hadden we ons M2 debuut: [RT-HAW] Daroma (Wonderboy x Jetset-D) geslaagde M2-debuut!
Het rijden van proeven is soms een hele uitdaging voor ons. Daroma heeft namelijk een "hoofdtrauma" waardoor ze altijd bang is haar hoofd te stoten. Ze wordt erg gespannen van spiegels, hoge bakranden, lantaarnpalen, juryhokjes, andere paarden, etc. Maar ook stal en trailer in/uit kan een uitdaging zijn. Na 2 jaar kunnen mijn zusje (zij rijdt met haar in het M1) en ik dit gelukkig al aardig onderdrukken en gaat het steeds beter. We kunnen zelfs zeggen dat we bijna een normaal paard hebben

Nu terug naar de proeven.. Afgelopen weekend reden we een meerdaagse in Noordwijkerhout. Zaterdag was een flinke uitdaging want Daroma was ontzettend gespannen en was daardoor wat lastig te rijden (lees: we gingen alle kanten op haha). Tweede proef ging wat beter en hadden we een kleine winstpunt.
Zo troffen we haar zondag aan, die was nog moe van haar gekke kapriolen van zaterdag:

Dag erna was ze weer heel fijn te rijden. Wel nog erg heet, maar zeker controleerbaar en goed te rijden. Na het rijden was ik ontzettend trots en dik tevreden. De jury was het ermee eens en beloonde ons met twee zeer nette winstpunten en twee 1e plaatsen.
We zijn de afgelopen maanden ontzettend gegroeid, maar jeetje.. Wat is de M2 lastig. Er gebeurt heel veel op een klein oppervlakte, en nog snel achter elkaar ook. Geef mij maar een 20 x 60 bak.
De jury kon dit beamen en vond dat we maar heel gauw uit de M2 moesten. Paard kan het niet altijd bolwerken in het M2 en ze zou veel beter tot haar recht komen in het Z.
En nu? Nu staat de teller alweer op M2 +9 en hopen we komend weekend ons laatste puntje te behalen.

Hierbij de filmpjes:
Tip: zet het filmpje op HD voor het meeste kijkplezier!