Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjolvir schreef:Als je er echt niet op kan zitten, moet je je afvragen of je paard wel echt nageeflijk is en zijn rug wel los laat. Want paard dat zijn rug los laat kan je wel op zitten, maar eentje die hem strak houdt zit echt voor geen meter.
En ik zie staan hoofd steeds wat hoger, dus allicht dat daar ergens bij jullie toch nog een rijtechnisch probleem zit.
elenaMM77 schreef:als 'beginner' heb je het paard vaak niet zo heel actief voor het been..
'joggen' is prima uit te zitten als je doorzit..
maar als je wat gevorderd raakt en je hebt lekker actief beengebruik, dan is het ineens niet meer zo makkelijk zitten, het ritme ligt immers hoger, de pas is krachtiger. En als je paard dan zijn rug niet voldoende gebruikt dan ontaard dat al vlot in stuiteren of sterrenkijken.
aslo schreef:Precies wat voorganger zegt. Combinatie van niet kunnen zitten en hoofd steeds iets hoger duidt er veelal op dat je paard gewoonweg niet over de rug loopt. Wrs dus ook in een valse knik en helaas zijn er best veel juryleden die dit niet herkennen/zien. Dat zou je wp kunnen verklaren.
listiglistje schreef:dorothea schreef:Het zitten op zich is geen probleem, maar wel om én door te zitten, én zijn hoofd daar te houden waar het moet. Ik ben geen stuiterballetje oid
Da ben je teveel aan de voorkant bezigvan achter naar voor rijden, met een stille hand, dan zoekt het paard vanzelf het bit op!
dorothea schreef:aslo schreef:Precies wat voorganger zegt. Combinatie van niet kunnen zitten en hoofd steeds iets hoger duidt er veelal op dat je paard gewoonweg niet over de rug loopt. Wrs dus ook in een valse knik en helaas zijn er best veel juryleden die dit niet herkennen/zien. Dat zou je wp kunnen verklaren.
Volgens mijn beide instructrices loopt mijn paard goed over zijn rug dus ik zal eens bij mezelf te rade gaan
dorothea schreef:Volgens mijn beide instructrices loopt mijn paard goed over zijn rug dus ik zal eens bij mezelf te rade gaan