Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Had op wedstrijd te horen gekregen dat ik m'n handen te hoog droeg en dat ze lager moesten. Dan krijg je dus wat je op de foto ziet.
Nog even een goede balans vinden daarin.

ik zat op mijn jong paard niet het hetzelfde als op mijn ondertussen 7 jarige paard. Ontwikkel een onafhankelijke zit en gebruik verder je gevoel en kennis van het paardenlichaam. Wring je niet per se in voorgeschreven houdingen --> dit zijn richtlijnen. Geniet van het leren! En dan volgt de rest meestal snel. Ik heb niets tegen dit topic hoor
ga lekker verder met elkaar helpen, kan geen kwaad. Wilde dit maar gewoon even aanhalen.
Ik heb helaas alleen wedstrijdfoto's, binnenkort toch maar eens trainingsfoto's maken

) SinneJ schreef:Mijn grootste tip voor iedereen: zoek het zwaartepunt op en gebruik je gevoelik zat op mijn jong paard niet het hetzelfde als op mijn ondertussen 7 jarige paard. Ontwikkel een onafhankelijke zit en gebruik verder je gevoel en kennis van het paardenlichaam. Wring je niet per se in voorgeschreven houdingen --> dit zijn richtlijnen. Geniet van het leren! En dan volgt de rest meestal snel. Ik heb niets tegen dit topic hoor
ga lekker verder met elkaar helpen, kan geen kwaad. Wilde dit maar gewoon even aanhalen.
) nu pianohandjes. En over het op de goede hoogte dragen, ik dacht dat je officieel je ellebogen in een knik van 90 graden moest houden? Zelf vind ik dat ook niet fijn rijden, maar je kan proberen je handen precies boven je zadel te dragen?
Gaaf paard heb je! UltimOo schreef:@Aulaantje_x je zit heel netjes! als tip heb ik vooruit blijven kijken (1e foto) en misschien je handen iets lager plaatsen. je hebt je handen mooi gelijk en recht op, maar voor het beeld misschien net een tikje te hoog
[ [url=m/DkfzxO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HPxi7n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tip voor mezelf: Vooruit kijken en niet naar mn knappe paard
.
).
dat mijn houding niet perfect is, weet ik. Ik heb al sinds ik rijd last van kapstokken, en ik weet maar niet hoe ik dat moet oplossen. Ook zit ik te ver naar voren. Dit dekje op de foto lag trouwens niet goed, ik had het net nieuw, maar hij bleek te schuiven, dus ik rijd er nu ook niet meer mee. Ik wil heel graag een betere zit krijgen, dus alle tips zijn welkom! 
Ess_Ramona schreef:Jeetje, ik zie tot nu toe alleen nog maar paarden die ik ook wel wil hebben.
@Aulaantje, je zit netjes, probeer alleen wel goed op je bips te zitten, zodat je niet zo naar achter duikt!
@ Ultimo, probeer je handen rechtop te houden, je duim is je hoogste punt! Paardrijden is top! (Zoekt een duimopstekent poppetje).

verder handen misschien wat rechterop houden. Als je naar voren kijkt geeft het denk ik ook al een ander beeld
nette houding heb je!