Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Utixo schreef:Hebben we het hier echt over sedatiemiddelen zoals Domosedan, of over een spuit zoals Cavalor Take it Easy?
Daar zit nogal verschil in.
Het eerste wordt wel vaker gedaan, mijn voorkeur heeft het niet. Helemaal niet al is er geen duidelijke reden voor.
De tweede kan geen kwaad, worden ze alleen maar wat relaxter van.
ruitje schreef:Degene die er op stapt bepaald, anders moet iemand het lekker zelf doen
Boeken jullie wel resultaat nu dan?
Cioccolato schreef:Ik vind het heel interessant om te lezen over allerlei soorten van beleren etc maar dit gaat me wel erg ver!
alice0cullen schreef:zadelmak maken kan vrij stressvol zijn voor een nerveus paard.
alice0cullen schreef:Ik vind het mooi dat je wilt opkomen voor het paard.
Ik vraag me alleen af, je zegt dat ze flipt als je het tuig omdoet voor het hoofdstel. Wat doet ze dan precies als ik vragen mag.
Ik vind het een enorm slecht idee om te beleren als je verdovingsmiddelen gebruikt, het paard is er dan nog niet klaar voor. Misschien moet ze nog meer vertrouwen krijgen in alles wat er gebeurd, zadelmak maken kan vrij stressvol zijn voor een nerveus paard.
Lieniefarm schreef:ruitje schreef:Degene die er op stapt bepaald, anders moet iemand het lekker zelf doen
Boeken jullie wel resultaat nu dan?
Heel veel! Het is een paard dat overal erg bang voor is, ze wou eerst niet eens haar hoeven optillen om ze uit te krabben, schijnbaar, als ze opgetuigd word voor de kar, dan gaat eerst het hoofdstel zodat ze niks ziet.. anders flipt ze m..
Gelukkig is ze nu al zelf verzekerder, komt ook naar me toe in de wei, plaats van weg lopen, heb het vooral op haar tempo gedaan.. en in 3 weken is ze gelukkig al veel veranderd,
het zadel is er pas sinds 3 dagen geleden opgegaan.
sallandval schreef:Is de eigenaar er altijd bij? Anders kun je natuurlijk na het opstappen zeggen "is niet meer nodig hoor".
Maar zonder gekheid, blijf gewoon bij je eigen gevoel; als het jou een slecht gevoel geeft moet je het zeker niet doen. Zijn paard zijn regels én jouw lijf jouw regels. Als het per sé met tranquilizer moet zou ik zeggen "prima, laat dan een ander er maar opstappen".